• پنجشنبه / ۷ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402100704954
  • خبرنگار : 30058

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهادکشاورزی:

حفظ نژادها در گرو توجه به بهره‌وری اقتصادی است

حفظ نژادها در گرو توجه به بهره‌وری اقتصادی است

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: حفظ نژادها در گرو توجه به بهره‌وری اقتصادی است.

سیداحمدرضا سیدعلیان ۷ دی در مراسم اختتامیه پروژه صیانت از شتر دوکوهانه استان اردبیل با بیان اینکه مطالبات از دولت باید منطقی باشد، گفت: دولت از محل عایدات گمرکی واردات گوشت و محصولات پروتئینی اعتباری را به گونه‌های در حال انقراض اختصاص می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه حفظ و حراست را باید از طریق بخش خصوصی انجام دهیم، افزود: باید به سمت بهره‌وری اقتصادی برویم تا نژادها حفظ شوند.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهادکشاورزی به توانمندسازی بخش خصوصی و واگذاری امور به آنها تاکید کرد و افزود: کار پژوهشی باید منجر به توسعه شود.

وی با بیان اینکه مدیریت شتر و دام در کشور اکولوژیک است، تصریح کرد: شترداران استان اردبیل از محل تعاونی ایجاد شده مطالبات خود را پیگیری نمایند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه و جایگاه امور دام وزارت جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: شمال‌غرب کشور با محوریت اردبیل مرکز پرورش شتر دوکوهانه است که امید می‌رود با همراهی بخش خصوصی این گونه ارزشمند احیا شود.

علیرضا قنبری رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این نشست دومین نشست علمی و فنی در خصوص صیانت از شتر دوکوهانه استان است که در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود، گفت: امید می‌رود با تمهیدات انجام یافته، این گونه با ارزش از خطر انقراض نجات یابد.

وی با تاکید بر اینکه اهمیت تنوع زیستی بر کسی پوشیده نیست، افزود: تخریب و فرسایش باعث کمتر شدن تنوع زیستی می‌شوند و تلاش ما این است که در این زمینه فعال باشیم و از تخریب تنوع زیستی جلوگیری کنیم.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه شتر دوکوهانه از گونه‌های ارزشمند استان اردبیل است، تصریح کرد: در قالب این پروژه طرح جامعی برای این امر تدوین شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha