• شنبه / ۹ دی ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402100905819
  • خبرنگار : 50038

فرماندار ملایر:

زمان‌شناسی و بصیر بودن وظیفه امروز ملت ایران است

زمان‌شناسی و بصیر بودن وظیفه امروز ملت ایران است

ایسنا/همدان فرماندار ملایر با اشاره به اینکه اسفندماه انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود، گفت: وظیفه اصلی ما مشارکت حداکثری، زمان‌شناسی و بصیر بودن است.

سلمان اسماعیلی شنبه 9 دی در اجتماع دشمن‌شکن یوم‌الله نهم دی‌ که با حضور اقشار مختلف مردم ملایر، نیروهای نظامی و انتظامی، خانواده معظم شهدا و مسئولان در محل مسجد جامع ملایر برگزار شد، در رابطه با علت نامگذاری «یوم الله ۹ دی»، اظهار کرد: برخی روزها در تاریخ و تقویم انقلاب اسلامی تحت عنوان «یوم الله» نام گرفته است که از جمله آنها می‌توان به ۱۹ دی سال ۵۶، ۲۲ بهمن سال ۵۷ و ۲۳ تیر سال ۷۸ اشاره کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: با یاری خداوند متعال، این روزها با همت و اراده و دست مردم تبدیل به «یوم‌الله» شد و در واقع این روزها نقطه عطفی در تاریخ و جریان انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود.

اسماعیلی با تأکید بر اهمیت و ضرورت مطالعه اتفاقات سیاسی در سال ۸۸ به عنوان بخش مهمی از تاریخ معاصر ایران، تصریح کرد: در سال ۸۸ دشمنان به معنای واقعی کلمه «جنگ احزاب» راه انداخته بودند، به همین علت پدیده‌ بزرگ و عبرت فتنه سال ۸۸ باید مورد واکاوی قرار گیرد.

فرماندار ملایر افزود: در سال ۸۸ همه معاندان و دشمنان نظام بعد از یک طراحی و برنامه‌ریزی ۱۰ ساله برای سرنگونی جمهوری اسلامی ایران به وحدت رسیده بودند و حتی کشورهای اروپایی و کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس، سفارتخانه‌های تهران و ... وارد فضای عملیاتی علیه نظام جمهوری اسلامی شدند.

اسماعیلی از پیمانکاری سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسان آمریکا و اسرائیل و فرانسه در ایران و همکاری کومله و دموکرات در جنگ احزاب سال ۸۸ خبر داد و گفت: آن زمان، روزهای بسیار سختی بود و کار نظام به نقطه حساسی رسیده بود.

وی تصریح کرد: جسته‌ترین گروه پیشرو در ایجاد فتنه سال ۸۸، گروه «انقلابی‌نماها» بودند و متأسفانه رئیس وقت مجلس، بسیاری از کارگزاران، فرمانداران، بخشی از جریان‌های متدین و بزرگان انقلاب و نظام، به بهانه دروغ تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، اصل نظام را به چالش کشیدند و در  امتحانی بزرگ رفوزه شدند.

زمان‌شناسی و بصیر بودن وظیفه امروز ملت ایران است

فرماندار ملایر با بیان اینکه در ۹ دی سال ۸۸، روح بلند امام حسین(ع) به فریاد ملت و انقلاب رسید، افزود: در آن زمان نمایشگاه میدانی از بصیرت و غیرت ایمانی و دینی ملت ایران به پا شد و مردم به خروش آمدند.

وی خاطرنشان کرد: بنابر اذعان همه ناظران و مطلعان حماسه ۹ دی سال ۸۸ هیچ تفاوتی با راهپیمایی‌های منتج به پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ نداشت و مردم با غیرت و تعصب دینی پا به عرصه میدان گذاشتند.

اسماعیلی در رابطه با عبرت‌های حماسه ۹ دی سال ۸۸ اظهار کرد: این حادثه بزرگ و تاریخی به ملت ما درس جریان‌شناسی سیاسی داد چراکه جریان‌های جامعه معمولاً به دو گروه خواص و عوام تقسیم‌بندی می‌شوند؛ خواص کسانی هستند که اهل تفکر مشورت و آگاهی بوده و نسبت به مسائل بی‌تفاوت نیستند.

فرماندار ملایر اضافه کرد: جریان عوام که اکثریت جامعه را تشکیل می‌دهند، اهل تفکر و تحلیل و دانایی نبوده و بیشتر به عنوان «حزب باد» به هر سمتی که برایشان سود داشته باشد، گرایش پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خواص جامعه نیز به دو جبهه حق و باطل تقسیم می‌شوند؛ خواص جبهه حق کسانی هستند که تحت هر شرایطی پای حق می‌ایستند و از آن کوتاه نمی‌آیند حتی اگر منافعشان به خطر بیفتد اما خواص جبهه باطل، کسانی هستند که در شرایط عادی پای عدالت و حق می‌ایستند اما در بزنگاه‌های تاریخی و حساس جامعه، حب اولاد، حب مقام و ثروت، حب زن و زندگی و دنیا و ریاست، آنها را از مسیر حق دور می‌کند؛ یا ساکت می‌شوند و یا ساقط می‌شوند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در فتنه سال ۸۸، بسیاری از خواص و بزرگان نظام از سردار و سرلشکر و افراد سیاسی گرفته تا تعدادی از قشر روحانیت رفوزه شدند، افزود: اگر اکثریت جامعه جزو جبهه خواص حق و زمان‌شناس و بصیر باشند و به وظایف خود عمل کنند، به طور قطع آن جامعه بیمه می‌شود و اگر خواص جبهه باطل و منفعت‌طلبان اکثریت یک جامعه را تشکیل بدهند، فاتحه آن جامعه خوانده شده است.

زمان‌شناسی و بصیر بودن وظیفه امروز ملت ایران است

وی با اشاره به نزدیک بودن برگزاری انتخابات مجلس در اسفندماه سال‌جاری، تصریح کرد: این رخداد بزرگ سیاسی یکی از بزنگاه‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و ما باید تلاش کنیم که از مسیر اصلی منحرف نشویم.

اسماعیلی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم کرمان و خوزستان، گفت: مقام معظم رهبری فتوا دادند که هر کسی که می‌تواند در بالا بردن مشارکت انتخاباتی فعالیت کند.

فرماندار ملایر با تأکید بر اینکه تمام تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی با شکوه و سالم در ملایر اندیشیده شده است، افزود: ۲۱ شعبه به تعداد شعب ثابت ملایر اضافه شده، همچنین تعداد شعب انتخاباتی سیار را افزایش داده‌ایم، از سوی دیگر شبکه تلویزیونی ملایر برای تبلیغات عادلانه کاندیداها راه‌اندازی می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما «جهاد تبیین» را در دستور کار داریم، تصریح کرد: خط قرمز ما امانتداری مردم است، از سوی دیگر آحاد نیروهای حزب‌اللهی وظیفه دارند با بصیرت و آگاهی وظیفه خود را در قبال خون شهدا و مقام معظم رهبری ادا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha