• سه‌شنبه / ۱۲ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402101208407
  • خبرنگار : 50176

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری:

۱۰ درصد دهیاران لرستان زن هستند

۱۰ درصد دهیاران لرستان زن هستند

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری لرستان گفت: ۱۰ درصد دهیاران استان زن هستند که در کشور سهمی پنج درصدی متعلق به این استان است.

حمزه مویدی‌نژاد ۱۲ دی‌ماه در همایش تجلیل از دهیاران زن به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) بیان کرد: ۱۲۰ دهیار زن در لرستان به جامعه روستاییان خدمت می‌کنند که نشانگر توجه ویژه دولت به استفاده از ظرفیت بانوان در عرصه‌های مدیریتی است.

وی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد دهیاران لرستان زن هستند و در کشور سهمی پنج درصدی متعلق به استان است که نسبت به نُرم کشوری بالاتر و نشان از رشد و بالندگی فکری روستاییان این منطقه دارد.

این مسئول با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه‌های مدیریتی امروزه یک ضرورت انکارناپذیر است، اضافه کرد: بیش از ۲ دهه از عمر دهیاری‌ها در کشور می‌گذرد و در حال حاضر ۱۳۵۹ دهیاری در استان به جامعه روستاییان خدمت ارائه می‌کنند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای لرستان خاطرنشان کرد: سهم بانوان از دهیاری‌های استان در آینده باید ارتقاء یابد و یکی از برنامه‌های اولویت دار در این زمینه استفاده از ظرفیت بانوان دهیار در مسائل فرهنگی و اجتماعی روستاها است.

مویدی نژاد گفت:‌ از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۲۵۹ هزار نفر ساعت برنامه‌های آموزشی در سطح روستاهای استان برگزار شده است و در قالب تفاهم‌نامه‌ی منعقد شده این میزان در سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی یادآور شد:‌ اقدامات خوبی در حوزه اشتغال روستایی طی ۲ سال اخیر صورت گرفته و رقمی حدود ۸۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات ریاست جمهوری برای توسعه روستاهای لرستان اخذ شده که باید در مسیر صحیح مورد استفاده صورت گیرد.

این مسئول گفت: در هفته‌های آتی توزیع شهرستانی این اعتبار به فرمانداران برای توسعه وضعیت روستاهای استان ابلاغ خواهد شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای لرستان با اشاره به اخذ مجوز تاسیس برای دهیاری‌های جدید افزود: آخرین مجوز در این زمینه مربوط به سال ۹۵ بود که با پیگیری‌های صورت گرفته امستال ۱۶۵ مجوز جدید اخذ شده که پس از تاسیس به ظرفیت دهیاری‌های استان افزوده خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha