• چهارشنبه / ۱۳ دی ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402101308841
  • خبرنگار : 50539

نقش مادر در ایجاد جامعه‌ای سالم ارزنده و تاثیرگذار است

نقش مادر در ایجاد جامعه‌ای سالم ارزنده و تاثیرگذار است

ایسنا/کردستان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بانه، با اشاره به حیا و عفت زن مسلمان و الگو برداری از دختر نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: نقش مادران در ایجاد جامعه ای سالم به خوبی احساس می شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بانه گفت: بزرگترین شرم و حیا در مقابل خدا است و خدا همیشه ناظر ما است.

سرهنگ پاسدار امیرعباس امری، شامگاه گذشته در مراسم جشن بزرگ و باشکوه میلاد کوثر به مناسبت میلاد فرخنده دختر نبی مکرم اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) در شهرستان بانه اظهار کرد: اگر مادران ما  اسوه‌های دین اسلام را الگوی اخلاقی قرار دهند، جامعه آنها دچار هرج و مرج و فقر فرهنگی نمی شوند.

وی با اشاره به حیا و عفت زن مسلمان و الگو برداری از دختر نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: نقش مادران در ایجاد جامعه ای سالم به خوبی احساس می‌شود و مشکلات جامعه کنونی غرب نبود حیا و عفت در جامعه است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بانه بیان کرد: شهر بانه به اختیار دینی ها مشهور است و بانوان عفیف، پاکدامن و پاک‌سرشتی در این شهرستان وجود دارد که ما به داشتن چنین زنان، مادران و همسرانی افتخار می‌کنیم.

وی ادامه داد: نقش مادران فلسطینی در تربیت فرزندان مجاهد به خوبی احساس می شود و همین حس باعث پیروزی جبهه مقاومت در برابر ارتش اسرائیل شده است.

امام جمعه موقت شهر بانه نیز در ادامه این مراسم ضمن تبریک میلاد بزرگترین بانوی دو عالم  فاطمه زهرا و مصادف بودن میلاد امام خمینی و همچنین سالگرد شهادت سردار دلها با اشاره به آیات و احادیث در خصوص نیکی با پدر و مادر و به ویژه مادر، مطالبی بیان کرده و فاطمه زهرا را گل محمدی و سیمای نورانی زنان خواند.

 وی افزود: امیر المؤمنین فرمودند از عایشه سؤال شده پیامبر (ص) چه کسی را در این دنیا بیشتر از همه دوست داشتند فرمودند؛ حضرت فاطمه محبوبترین فرد نزد رسول الله (ص) بود.

ماموستا ملا جمال کریمی، شأن و مقام زن در اسلام و انقلاب اسلامی را تمجید کرد و افزود: به برکت اسلام و انقلاب اسلامی، زنان در جاهلیت قبل از اسلام زنده به گور می‌شدند، برعکس در حکومت رسول اکرم و امروز در ایران اسلامی تکریم می شوند و تفاوتی میان زن و مرد نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات نظام و دولت اشاره و مردم را به شرکت در انتخابات پیش رو دعوت کرد و گفت: دشمن امروز می خواهد مردم را نسبت به شرکت در انتخابات مأیوس کند، اما مردم ما می دانند که دشمن هیچگاه مصلحت و آسایش ما را نخواسته و باید به مطالبات رهبری و مسئولان خدوم لبیک گفت.

در ادامه این مراسم دانش آموزان به اجرای سرود در مدح مادر پرداختند و از جمعی از بانوان نمونه شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha