• شنبه / ۱۶ دی ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402101611595
  • خبرنگار : 50026

ضرغامی:

جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است

جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است

ایسنا/خراسان جنوبی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، نماد تمدن، معماری و هنر ایرانی است که در طول هزاران سال توسط مردم این خطه پرتلاش خلق و به یادگار مانده است.

عزت الله ضرغامی، عصر امروز ۱۶ دی در بازدید از نمایشگاه آثار برگزیده دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی که در محل بنای تاریخی ارگ کلاه فرنگی برپا شده بود، این جشنواره را یک کار خلاقانه خواند و خاطر نشان کرد: در این جشنواره ظرفیت‌ های بی‌نظیر خراسان جنوبی به خوبی در قالب تصاویر زیبا و گویا به تصویر کشیده شده است.

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: تماشای این تصاویر مانند بازدیدی از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری، طبیعی، صنایع‌دستی و مردم شناسی سراسر استان بود.

وزیر میراث فرهنگی بیان کرد: عکس‌ های این نمایشگاه بسیار باکیفیت و شبیه تابلوی نقاشی هستند و زندگی در این عکس ها جریان دارد.

ضرغامی گفت: باید محلی برای نمایش دائمی این عکس‌ها در نظر گرفته شده و آثار در قالب کتاب نفیسی به چاپ برسند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هم گفت: طبق هماهنگی‌ های به عمل آمده نمایشگاه این جشنواره در مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه و ۸ مرکز استان کشور به نمایش در خواهد آمد.

هادی شاه‌وردی تصریح کرد: دومین جشنواره ملی عکس میراث ماندگار خراسان جنوبی، خردادماه ۱۴۰۲ با حضور ۷۵ عکاس مطرح کشوری و استانی برگزار شد. 

وی ادامه داد: در قالب این جشنواره، عکاسان دو روز در بیرجند و دو روز نیز در قالب اردوهای جداگانه به ۱۰ شهرستان استان سفر کردند و در سه بخش جداگانه با هم به رقابت پرداختند. 

به گفته وی؛ خروجی جشنواره ۲ هزار ۵۵۰ عکس با کیفیت بود که ۱۰۰ عکس توسط هیأت داوران به عنوان عکس‌های برتر انتخاب شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha