• پنجشنبه / ۲۱ دی ۱۴۰۲ / ۲۰:۰۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402102115474
  • خبرنگار : 50597

یک مسئول عنوان کرد:

تاکید قانون بر همراهی همه دستگاه‌های دولتی و عمومی در انتخابات

تاکید قانون بر همراهی همه دستگاه‌های دولتی و عمومی در انتخابات

ایسنا/مرکزی مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی گفت: انتخابات متعلق به همه بوده و همه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای آن کمک کنند.

محمدرضا ناظری، پنجشنبه ۲۱ دی ماه در مراسم معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان محلات با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برگزاری انتخابات، اظهار کرد: اعلام اسامی تائید صلاحیت شدگان لزوما به معنای تائید صددرصدی نیست بلکه ممکن است صلاحیت‌ها مجددا در شورای نگهبان بررسی شود.

وی ادامه داد: اگرچه ما مجری انتخابات هستیم اما انتخابات متعلق به همه بوده و همه دستگاه‌های اجرایی باید در اجرای آن کمک کنند. طبق قانون دستگاه‌ها موظف به همکاری با عوامل برگزاری انتخابات هستند.

وی با اشاره به تغییر قانون انتخابات، ادامه داد: ماده ۱۳ قانون انتخابات تکالیف و وظایف همه را مشخص کرده و در برابر عدم انجام تکالیف، جرم‌انگاری نیز کرده که مشخصه قانون جدید انتخابات است. این قانون تمام ادارات، نهادهای قانونی، موسسات دولتی و وابسته به دولت، شهرداری‌ها و موسسات عمومی را موظف کرده است تا تمامی امکانات و پرسنل خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار وزارت کشور، استانداری، فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌ها قرار دهند.
 
ناظری افزود: خاتمه انتخابات به معنای امحای تعرفه انتخاباتی است و در قانون، خاتمه انتخابات زمانی است که انتخابات از سوی شورای نگهبان تایید شده باشد. مدت زمان در اختیار قرار دادن پرسنل برای انتخابات نیز از ۳ ماه به ۶ ماه افزایش پیدا کرده است. عدم انجام تکالیف مقرر در این قانون تخلف اداری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تبلیغات انتخاباتی و نقش مدیران دستگاه‌های اجرایی در آن، تصریح کرد: قانون این موضوع را ممنوع کرده اما به منظور ساماندهی تبلیغات و بهره‌مندی نامزدها از شرایط برابر در تبلیغات، دستگاه‌های اداری موظف هستند امکانات خود از قبیل سالن‌ها، رسانه‌ها و سامانه‌های ارسال پیامک را با تایید هیئت استانی بررسی تبلیغات، در اختیار نامزدها قرار دهند.

وی با اشاره به انجام تبلیغات غیرمجاز، گفت: تمام این موارد در حال رصد شدن است و با بررسی هیئت نظارت و هئیت اجرایی، اثبات تبلیغات زودهنگام، در صورت اثبات، ممکن است در تایید صلاحیت فرد تاثیرگذار باشد.

مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات، معاون سیاسی، بازوی توانمند فرماندار خواهد بود. معاون سیاسی باید با روی گشاده و اخلاق مناسب با ارباب رجوع برخورد کرده و رعایت اصلی بی طرفی را مد نظر داشته باشد. کار در دولت سیزدهم باید بدون توقف و بدون تعطیلی انجام شود.

سید حسین حسینی، سرپرست فرمانداری محلات نیز در این مراسم با اشاره به خالی بودن پست معاونت سیاسی فرمانداری محلات در دوره‌ای حدود ۲ ساله گفت: معاونت سیاسی یکی از پست‌های حساس، مهم و کلیدی فرمانداری است چرا که مجموعه اقدامات در حوزه سیاسی، اجتماعی، انتخابات و تمام موارد این حوزه در معاونت سیاسی برنامه ریزی و پیگیری می‌شود. در این مدت مسئولیت‌های حوزه معاونت سیاسی بین همکاران فرمانداری تقسیم شده بود.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی، افزود: اقدامات انتخاباتی از مردادماه با پیش ثبت نام آغاز شد و محلات در انجام فرایندهای اجرایی انتخابات و در تشکیل هیئت بازرسی و هیئت اجرایی بر اساس قوانین و مقررات، پیشتاز بوده است. اعضای این هیئت‌ها اکثرا از افرادی بوده اند که پیشتر نیز سابقه حضور در این عرصه را داشته‌اند.

وی ادامه داد: در فرایندهای تعیین شعب و بازرسی میدانی، تمام نقاط ضعف و قوت شناسایی شده تا کمیته‌های مربوط به رفع نقص بپردازند. در انتخاب عوامل اجرایی، از مشارکت کنندگان در انتخابات گذشته نیز استفاده شد. با همکاری دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت کارکنان ادارات نیز استفاده شد تا نیروها بر اساس نیاز ۴۸ شعبه اخذ رای، چینش شوند.

حسینی افزود: نمایندگان فرماندار و اعضای هیئت بازرسی نیز از افراد با تجربه هستند تا بتوان انتخابات را با دقت و سلامت کامل انجام داد. در کمیته پشتیبانی، برنامه‌ریزی‌ها انجام و مسئولیت‌ها واگذار شده است. در کمیته پشتیبانی، سه زیرمجموعه کمیته‌های تغذیه، خودرویی و تجهیزات تشکیل شده و مسئولیت‌ها واگذار شده است. در دهیاری ها نیز جلسات توجیهی برگزار شده تا اقدامات پیش رود.

وی با اشاره به برگزاری سلسله جلسات مختلف با اقشار مختلف، تصریح کرد: از اوایل آبان‌ماه برگزاری میز خدمت با همکاری دستگاه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است تا در محل نمازجمعه و نماز جماعات طی دیدار رودررو با مردم، مسائل و مشکلات حوزه‌های مختلف پاسخ داده شود تا رضایت مردم فراهم شده و کارهای بر زمین مانده شهرستان پیش رود.

سرپرست فرمانداری محلات با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اطلاع‌رسانی اقدامات دولت، گفت: با برگزاری جلسات حضوری و بازدیدهای میدانی، تلاش شده تا اقدامات دولت تشریح شود تا با استفاده از ظرفیت‌ها و تریبون‌های در اختیار، بتوانیم چهار راهبرد مد نظر رهبری را پیش ببریم تا انتخابات خوب و آبرومندی برگزار شود.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که با تمام توان، اقدامات انتخاباتی پیگیری شود. برنامه‌ریزی، انسجام نیروها، پیگیری امور شعب و موضوعات سیاسی و اجتماعی شهرستان پیگیری شود تا انتخابات با مشارکت خوب مردم، مایه سربلندی ما باشد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم محمدجواد کاظم‌زاده به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری محلات منصوب شد. کاظم‌زاده پیش از این بخشدار مرکزی دلیجان بوده است.

تاکید قانون بر همراهی همه دستگاه‌های دولتی و عمومی در انتخابات

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha