• شنبه / ۲۳ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402102316216
  • خبرنگار : 50163

استاندار اعلام کرد

سرمایه‌گذاری خارجی ۶۰ میلیون دلاری در نیمه نخست سال در زنجان

سرمایه‌گذاری خارجی ۶۰ میلیون دلاری در نیمه نخست سال در زنجان

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: نیمه نخست امسال ۶۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در این استان انجام شد و از این نظر، زنجان در رتبه‌های بالای کشوری قرار گرفت.

محسن افشارچی امروز (شنبه، ۲۳ دی‌ ماه) در جلسه هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب سرمایه‌گذار طرح‌های مهم و پیشران استان در مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان زنجان، اظهار کرد: تلاش این است که با عدد و رقم در استان پیش برویم. شاخص مبنای ما تولید ناخالص داخلی است که روند رو به رشدی در استان دارد.

وی بیان کرد: برای جذب سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف با جدیت تلاش می‌کنیم و همه توان خود را در این زمینه به کار می‌گیریم، البته نیازمند تقویت نگاه حل مسأله در حوزه سرمایه‌گذاری استان هستیم و لازم است از فرآیند فلوچارتی به فرآیند اکوسیستمی تغییر جهت دهیم.  

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه نگاه ما در حوزه سرمایه‌گذاری باید حل مسأله باشد، گفت: باید در اکوسیستم سرمایه‌گذاری استان همه دستگاه‌ها نقش و وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و نگاه فرابخشی را جایگزین بخش‌نگری کنند.

استاندار زنجان ادامه داد: اکنو ۵۲ پروژه سرمایه‌گذاری در استان داریم که تامین نیازهای اولیه آنها مثل زمین و زیرساخت‌های مربوط به انرژی و مطالعات محیط زیستی باید با هم‌افزایی دستگاه‌ها در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

افشارچی با بیان اینکه مسیر تولید ثروت باید در کشور تغییر کند و متنوع شود، گفت: اتکای صرف به نفت نمی‌تواند ضامن توسعه باشد.

وی بر لزوم وجود نگاه متفاوت به برخی شهرستان‌های استان در جذب سرمایه‌گذاری‌ها تاکید کرد و افزود: برای شهرستان‌های خدابنده، ماهنشان و طارم نیازمند اقدام ویژه‌ای هستیم و چند پروژه عمده به‌صورت نقطه‌زنی باید برای این مناطق تعریف و پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha