• یکشنبه / ۲۴ دی ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402102416936
  • خبرنگار : 50026

رتبه چهارم خراسان جنوبی در مدیریت بهره‌وری

رتبه چهارم خراسان جنوبی در مدیریت بهره‌وری

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی از رتبه چهارم استان در مدیریت بهره‌وری در کشور خبر داد.

حمید جهانشاهی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی، در گفتگو با خبرنگاران گفت: یکی از پایه‌های رشد استان‌ها بحث بهره‌وری است که خراسان جنوبی در این خصوص در رتبه چهارم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در سه مرحله تعامل با دستگاه‌ها، شناخت مسئله و اولویت بندی، مدیر بهره‌وری در استان انجام شد، افزود: معدن، کشاورزی، حمل و نقل و برق و انرژی های تجدید پذیر اولویت های خراسان جنوبی است که در شورای مدیریت راهبری استان مصوب شد.

جهانشاهی با اشاره به اینکه باید این اولویت ها در شورای مدیریت راهبری کشور هم مصوب شود، بیان کرد: مهم ترین راهبردها و راهکارها در این زمینه به شکل کمی با تعامل با دستگاه های مربوط مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و این موارد فصل الخطاب دستگاه‌های اجرایی خواهد بود و مرتب رصد خواهند شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی اظهار کرد: اولویت‌های چهارگانه استان در بحث مدیریت بهره‌بری بر اساس اسناد بالادستی استان و به شکل خاص سند آمایش سرزمینی خراسان جنوبی مشخص شده‌اند.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت در تعیین اولویت های مورد نظر، گردشگری و موضوع استفاده از پساب که مورد در خواست اعضای شورا بود را نتوانستیم به عنوان اولویت های مدیریت بهره برای استان در سال جاری تعیین کنیم.

جهانشاهی تصریح کرد: ارزیابی عملکرد سال گذشته ۵۴ دستگاه اجرایی و ۳۱ شهرداری استان با تعامل با این دستگاه‌ها انجام و نتایج آن در قالب جشنواره شهید رجایی اعلام شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در پاسخ به این سئوال که چرا همه دستگاه‌های اجرایی استان اعلام می کنند که دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی بوده‌اند، گفت: در این ارزیابی تعداد دستگاه‌ها نسبت به گذشته بیشتر شد اما ما در چارچوب بخشنامه مورد نظر عمل کردیم و در بعضی از مواردی که امتیاز دستگاه های خیلی به هم نزدیک بود، دو یا سه دستگاه معرفی شدند و ایرادی به بخشنامه موجود در این زمینه وجود ندارد.

وی بیان کرد:  اجرای طرح شهید زین الدین، فرصت بسیار خوبی برای خراسان جنوبی است که در این راستا ۸۰ سهمیه استخدامی به خراسان جنوبی داده شده است.

 جهانشاهی یادآورشد: خراسان جنوبی در اجرای این طرح در رتبه سوم یا چهارم کشوری قرار دارد و به زودی دفترچه مربوط به برگزاری این آزمون منتشر خواهد شد و قبل از پایان سال جاری آزمون آن هم برگزار می‌شود که در این زمینه اولویت با نیروهای بومی هر شهرستان برای تکمیل چارت دستگاه‌ها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha