• دوشنبه / ۲۵ دی ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402102517893
  • منبع : نمایندگی اردبیل

اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد

جو استان پایدار توأم با افزایش نسبی دما

جو استان پایدار توأم با افزایش نسبی دما

ایسنا/اردبیل اداره کل هواشناسی استان اردبیل اعلام کرد: جو استان تا روز چهارشنبه (۲۷ دی) پایدار توأم با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود.

مجید کوهی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل ۲۵ دی در جمع خبرنگاران گفت: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جو استان تا روز چهارشنبه (۲۷ دی) پایدار توأم با افزایش نسبی دما در طول روز خواهد بود.

وی افزود: اما همچنان طی ساعات شبانه و صبحگاهی برودت هوا و یخبندان در غالب مناطق استان بویژه در نواحی مرکزی و جنوبی قابل توجه خواهد بود.

کوهی ادامه داد: با عنایت به وقوع یخبندان انجام اقدامات پیشگیرانه و تمهیدات لازم از جمله احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای، کنترل دما و رطوبت گلخانه‌ها و دامداری‌ها، حفاظت از تجهیزات آبیاری تحت فشار و ماشین آلات کشاورزی، محافظت از لوله‌های آب و گاز و بازدید ضد یخ خودروها توصیه می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اضافه کرد: همچنین طی مدت مذکور در مناطق مرکزی و جنوبی استان جریان جنوبی بوده است و وزش باد گاهی تند پیش بینی می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به انباشت برف رخداد کولاک برف، رانده شدن برف به سطح جاده و متعاقب آن لغزندگی سطح جاده در برخی مسیرهای مواصلاتی استان احتمال می‌رود.

این مقام مسئول هواشناسی استان اردبیل خاطرنشان کرد: به دلیل انباشت سنگین برف در کوه سبلان و کوه‌های باغرو وقوع بهمن در دامنه‌های این کوهستان‌ها دور از انتظار نیست، فلذا توجه به هشدار سطح زرد شماره ۷۱ (در خصوص کولاک برف و وقوع بهمن) مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اردبیل توصیه می شود.

کوهی بیان کرد: روز پنج‌شنبه (۲۸ دی) با تغییر جریانات جوی و شمالی شدن آن ضمن کاهش دما بر میزان ابرناکی افزوده خواهد شد و در برخی نواحی نوار شرقی استان بارش پراکنده احتمال می‌رود.

وی عنوان کرد: این وضع جوی تا قبل از ظهر روز جمعه (۲۹ دی) در استان تداوم خواهد داشت و به تدریج با کاهش ابرناکی مجدداً بر دمای هوا در طول روز افزوده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha