• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402102719341
  • خبرنگار : 50214

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ یزد تقدیم شورای شهر شد

لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ یزد تقدیم شورای شهر شد

ایسنا/یزد لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری یزد با افزایش ۲۹ درصدی نسبت به بودجه سال جاری، جهت بررسی و تصویب، تقدیم شورای اسلامی شهر شد.

«عزیز الله سیفی» رئیس شورای اسلامی شهر یزد امروز ۲۷ دیماه در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورا ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته توسط شهردار و مجموعه مدیریت شهری در راستای تدوین و تنظیم بودجه سال آتی گفت: شهردار شهر جهانی یزد، لایحه بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری را به مبلغ ۵۵۰۰ میلیارد تومان، تقدیم شورای اسلامی شهر یزد کرد.

وی خاطرنشان کرد: تدوین برنامه بودجه‌ با توجه به نیازهای نامحدود شهر در برابر منابع محدود و لزوم اولویت‌بندی ضرورت‌های شهر جهت تزریق این منابع محدود انجام می‌شود لذا تلاش خواهیم کرد به نحوی این مهم برنامه ریزی شود که بتوانیم با استفاده از تمام ظرفیتهای موجود برای توسعه شهر، موجب آرامش و آسایش شهروندان شویم.

سیفی افزود: بودجه سال آینده بر اساس راهبردهای اساسی شورای اسلامی شهر تدوین شده و تورم موجود و شرایط اقتصادی شهروندان در برآورد کلی منابع و مصارف همچنین تعریف طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است و به همین دلیل افزایش زیادی نسبت به بودجه سال گذشته در نظر گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: از کل بودجه پیشنهادی مبلغ ۱۶۱۰ میلیارد تومان معادل ۲۹ درصد کل بودجه در بخش جاری و مبلغ ۳۸۹۰ میلیارد تومان معادل ۷۱ درصد در بخش عمرانی و سایر مصارف پیش‌بینی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر با بیان این که جزئیات بودجه پیشنهادی سال آینده‌ی شهرداری در کمیسیون‌های مربوطه‌ی شورای اسلامی شهر یزد بررسی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد تا پایان بهمن، بودجه را جهت اجرا به تصویب برسانیم.

وی به برخی از نکات مثبت بودجه پیشنهادی شهرداری مانند استفاده از ظرفیتهای محلی و مشارکت‌های مردمی و نیز استفاده از ظرفیت خیرین شهرساز اشاره و ابراز امیداری کرد که لایحه مذکور مطابق با سیاست‌ها و راهبردهای شورای شهر به مناطق کم برخوردار و پیشرفت متوازن شهر نیز اهتمام کرده باشد.

سیفی با بیان این که شهر یزد انصافاً در سال ۱۴۰۲ به یک کارگاه عمرانی تبدیل شده است، گفت: بخشی از این طرحها ۸۵۰ هزار مترمربع اجرای آسفالت معابر تاکنون، ایجاد کانالهای روان آب‌ها و هدایت آبهای سطحی، اصلاح هندسی تقاطع‌ها و بخش اعظمی از اقدامات اجرای ده‌ها کار بزرگ فرهنگی در سطح شهر است که تنها یک نمونه‌ی آن برگزاری المپیاد ورزشی محلات با مشارکت تاکنون ۱۸ هزار یزدی بوده است.

وی گفت: امیدواریم سال ۱۴۰۳ نیز همین کارگاه طرح‌های عمرانی و فعالیتهای فرهنگی در سطح شهر در راستای همدیگر پیش برود و مردم یزد از آنها بهره مند شوند.

رئیس شورای اسلامی شهر در سخنان پیش از دستور کار امروز شورای شهر نیز ضمن گرامیداشت فرارسیدن ماه رجب و لزوم بهره‌مندی از این روزهای پرخیر و برکت، شهادت نواب صفوی و دیگر یارانش در فدائیان اسلام که از پیشتازان مبارزات مسلحانه با رژیم پهلوی بود را پاس داشت.

وی همچنین با اشاره به حملات موشکی اخیر سپاه پاسداران به مقررها و پایگاه‌های تروریستها و رژیم صهیونیستی، گفت: این حرکت باعث خوشحالی مردم ایران شد و به دشمنان نشان داد که نباید گوشه چشمی به این مرز و بوم داشته باشند.

سیفی در بخشی از سخنانش با اشاره به برگزاری دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در یازدهم اسفندماه، بر لزوم نقش آفرینی همه مردم و دستگاه‌ها به ویژه شهرداری برای برگزاری باشکوه این رویداد تاکید کرد و گفت: علاوه بر فضاسازی مناسب شهری برای برگزاری انتخابات، مقرر شده تا بیش از ۱۰۰ نقطه از شهر برای تبلیغات رسمی داوطلبان مهیا شود که امیدواریم مدیران مناطق مختلف شهر به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی به لزوم امیدآفرینی در جامعه نیز تاکید کرد و گفت: البته مردم کشورمان همواره علاقمند و پشتیبان نظام خود هستند و بار دیگر با حضور باشکوه در انتخابات آتی، دشمنان این نظام و انقلاب را ناامید خواهند کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید نوروز، اظهار کرد: شهرداری همیشه از یکی دو ماه قبل از عید نوروز برنامه ریزی برای ایام را آغاز می‌کند و خوشبختانه امسال نیز با توجه به تقارن ایام نوروز با بهار قران و ماه مبارک رمضان، برنامه‌های متنوع و به ویژه فرهنگی شامل  ۲۰۰ عنوان برنامه را برای این ایام تدارک دیده است.

سیفی در خصوص اسکان مسافران نوروزی نیز یادآور شد: شهرداری تعداد چهار بوستان و پارک را برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha