• چهارشنبه / ۲۷ دی ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402102719665
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان:

اداره حفاظت محیط زیست جدا از مردم نیست

اداره حفاظت محیط زیست جدا از مردم نیست

ایسنا/اصفهان رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان گفت: محیط زیست سالم، حق همه شهروندان و در گرو مسئولیت‌پذیری همگانی است و اداره حفاظت محیط‌زیست جدا از مردم نیست و شهروندان نیز باید نقش مسئولیت‌پذیری خود را ایفا کنند و حقوق خود را از مسئولان مطالبه کنند.

اللهیار دولتخواه، امروز(چهارشنبه، ۲۷ دی) در نشست خبری، اظهار کرد: سوخت‌های فسیلی در بخش صنعت و حمل و نقل، به افزایش آلایندگی‌های هوا دامن می‌زند و باید استفاده از انرژی‌ پاک به صورت جدی توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: استفاده از خودروهای فرسوده در ناوگان حمل و نقل، ریشه ۷۰ درصد از آلودگی هوا در نقاط پرترافیک و مرکز شهر کاشان است و طبق قانون هوای پاک، شهرداری‌ها موظف به اصلاح این مسئله هستند.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره حفاظت محیط زیست کاشان، افزود: کیفیت نامناسب سوخت و مصرف بالای آن با استفاده از خودروهای تک سرنشین در سطح شهرها، یکی از چالش‌های آلودگی هوا است که نیازمند ورود شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی برای معاینه فنی خودروها است.

دولتخواه گفت: آلودگی هوا، نیازهای آبی و گسترش فرونشست زمین، چالش‌های اصلی منطقه کاشان است که نجات از آن، نیازمند مشارکت مسئولانه مردم و مسئولان است تا تبدیل به بحران نشود.

وی تأکید کرد: صنایع و معادنی که ضوابط زیست محیطی را رعایت نمی‌کنند و شهروندانی که پسماندها را در اطراف شهرها تخلیه کرده و آتش می‌زنند از دیگر چالش‌های زیست‌محیطی است که شهروندان مسئولیت گریز برای زندگی انسان‌ها ایجاد می‌کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست کاشان گفت: برای مسئولیت سازمانی خود در سال جاری، ۷۲۵ مورد پایش صنایع و ۷۴ مورد پایش معادن انجام شده است که ۱۶۱ مورد اخطار صادر شد و ۳۴ مورد در مرجع قضایی پیگیری شده و سه شرکت صنعتی و یک معدن تعطیل شد.

وی با اشاره به شعار امسال هفته هوای پاک، افزود: برنامه‌های امسال در راستای شعار، شهروند مسئول و مسئول پاسخگو طراحی شده است و امیدواریم با مشارکت مردم، محدود به یک هفته نشده و تبدیل به میثاق همگانی شود.

دولتخواه با تأکید بر ترویج آموزش‌های همگانی، اظهار کرد: صنایع یکی از منابع آلودگی‌ها هستند، بنابراین در سال جاری سه واحد خانه محیط زیست در سه صنعت بزرگ کاشان راه‌اندازی شده است تا برای مسئولیت اجتماعی خود برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha