• یکشنبه / ۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402110100510
  • خبرنگار : 50300

دانشگاه کشاورزی خوزستان؛ میزبان هجدهمین کنگره علوم خاک ایران

دانشگاه کشاورزی خوزستان؛ میزبان هجدهمین کنگره علوم خاک ایران

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان از برگزاری هجدهمین کنگره علوم خاک ایران به میزبانی این دانشگاه خبر داد.

دکتر جمال فیاضی امروز (اول بهمن‌ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان جایگاه بزرگی در جنوب غرب کشور دارد و این دانشگاه می‌تواند نقش اساسی در دستاوردهای کشاورزی استان خوزستان ایفا کند.  

به گزارش ایسنا، وی افزود: در آستانه هفتادمین سال تاسیس دانشگاه علوم کشاورزی هستیم و درهای دانشگاه به روی کشاورزان و صاحبان صنعت گشوده شده است تا چالش‌های خود را مطرح کنند. در این دانشگاه، امکانات خوب آزمایشگاهی وجود دارد که می‌توانند برای رفع مشکلات کشاورزی موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با اشاره به برگزاری هجدهمین کنگره ملی علوم خاک ایران، گفت: امنیت غذایی یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت و بالندگی است و از کشاورزی عبور می‌کند بنابراین کشاورزی نقش بسیار مهمی در امنیت غذایی داد. بستر کشاورزی آب  و خاک است و بنابراین در کشاورزی باید به پایه پرداخت.

وی عنوان کرد: هجدمین کنگره ملی علوم خاک با همکار انجمن خاک ایران برگزار می‌شود و امیدواریم برگزاری این کنگره، منجر به بهبود وضعیت کشاورزی و چالش‌های خاک استان خوزستان و کشور شود.

دکتر بیژن خلیلی‌مقدم دبیر علمی هجدهمین کنگره علوم خاک ایران نیز در این خصوص گفت: استان خوزستان رتبه اول تولیدات کشاورزی را دارد و ۱۴ درصد از کل محصولات کشاورزی کشور را تولید می‌کند بنابراین اهمیت فراوانی در این خصوص دارد. خاک محل تجمع و ذخیره مواد معدنی و آب و زیستگاه میکروارگانیسم است و این موضوع، اهمیت آن را در کشاورزی بالا می‌برد.

وی افزود: کنگره علوم خاک ایران هر دو سال یک بار به میزبانی یکی از مراکز علمی برگزار می‌شود و امسال به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی خوزستان ۱۰ تا ۱۲ بهمن‌ماه به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.  

خلیلی‌مقدم گفت: دانشجویان، اساتید و محققان حوزه خاک در این کنگره شرکت می‌کنند و آخرین دستاوردهای خود را ارائه خواهند داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha