• دوشنبه / ۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402110201009
  • خبرنگار : 50130

یک مسئول عنوان کرد:

فضا برای بهره‌مندی بیشتر از سالمندان در کردستان مهیا شود

فضا برای بهره‌مندی بیشتر از سالمندان در کردستان مهیا شود

ایسنا/کردستان مدیرکل بهزیستی استان کردستان با تأکید بر اینکه توجه به قشر سالمند می تواند فرصت و ظرفیتی برای بهره‌مندی بیشتر جامعه و جوانان باشد، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در این حوزه برنامه مدون داشته و کمک کنند.

حسین رسولی، امروز دوشنبه (۲بهمن) در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان، که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی یکسری وظایف در قبال سالمندان دارند، اظهار کرد: بر اساس وظایفی که دستگاه ها دارند باید دسترس پذیری،‌ امور رفاهی، معیشتی و بهداشتی، ورزشی، توانمندسازی و فرهنگی را برای سالمندان مهیا کرده تا این قشر به عنوان فرصتی در جامعه باشند نه تهدید تلقی شوند.

وی با تأکید بر اینکه توجه به قشر سالمند می تواند فرصت و ظرفیتی برای بهره‌مندی بیشتر جامعه و جوانان باشد، افزود: همه دستگاه‌های اجرایی باید در این حوزه برنامه مدون داشته و کمک کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان بیان کرد: تشکیل اتاق فکر و شهر دوستدار سالمند از ابلاغیه های جدید کشوری است که اتاق فکر را باید با متخصصان حوزه‌های مختلف از دستگاه های اجرایی تشکیل داد و شهر دوستدار سالمند هم در دستور کار است.

وی ادامه داد: در بحث دسترس پذیری و مناسب سازی محیط فیزیکی دستگاه‌های دولتی استان، به دستور سازمان مدیریت و برنامه ریزی بودجه باید یک درصد از اعتبارات دستگاه ها در تملک دارایی‌ها به این امر اختصاص داده شود.

احیای ۳۰ پاتوق درون محله ای در سنندج

سرکوت نجفی معاون فرهنگی شهرداری سنندج در ادامه این جلسه، یکی از رسالت های مهم شهرداری را مناسب سازی معابر شهری ذکر کرد و انجام پروژه های جدید شهر سنندج را برنامه ریزی شده بر اساس دسترسی آسان برای سالمندان و معلولان دانست.

 وی ایجاد پاتوق‌های درون محله ای را از اقدامات مطلوب شهرداری برای رفاه سالمندان ذکر کرد و افزود: در این راستا شهرداری سنندج تا کنون ۳۰ پاتوق درون محله ای را احیا کرده و ۸ نقطه ورزش صبحگاهی نیز ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: شهر دوستدار سالمند نیازمند چشم انداز است و باید برای ایجاد آن برنامه ریزی صورت گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha