• چهارشنبه / ۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۰۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402110402803
  • خبرنگار : 71295

معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

اختصاص ۷۸ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به دیّر

اختصاص  ۷۸ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به دیّر

ایسنا/بوشهر معاون امور اقتصادی استاندار بوشهر از تخصیص ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به شهرستان دیّر خبر داد و گفت: تعهدات اشتغال‌زایی این شهرستان در سال جاری تاکنون ۷۵ درصد محقق شده است.

علی باستین در جلسه شورای اداری شهرستان دیر با بیان اینکه این شهرستان از توانمندی بالایی در بخش‌های مختلف از جمله اقتصاد دریا برخوردار است گفت: در بخش محصولات زراعی از رتبه سوم استان بوشهر در سطح زیر کشت برخوردار است و ۱۴.۸ درصد از کل سطح زیرکشت و رتبه نخست استان بوشهر در تولید زراعی معادل ۴۲ درصد از محصولات در شهرستان دیر قرار دارد.

وی با اشاره به تولید ۵۰ درصد محصولات گوجه‌فرنگی استان بوشهر در شهرستان دیر گفت: رتبه اول تولید گوجه فرنگی، پیاز و رتبه سوم تولید سبزیجات و صیفی‌جات استان بوشهر در این شهرستان است.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه ۲۵ درصد سطح زیر کشت گلخانه‌های استان در دیر مستقر است اضافه کرد: در بخش شیلات بزرگترین بندر صیادی کشور در دیر قرار دارد و این شهرستان از ظرفیت بالایی در حوزه پرورش آبزیان برخوردار است.

باستین با اشاره به رتبه چهارم شهرستان دیر در بخش معدن استان بوشهر خاطرنشان کرد: ذخیره مواد معدنی دیر ۴.۶ میلیون تن و دارای ۱۷ واحد صنایع معدنی است.

وی جایگاه صادرات و واردات کالا در شهرستان دیر را مورد اشاره قرار داد و با اشاره به بازدید از سایت محل ساخت کارخانه سیمان سفید آبدان تصریح کرد: در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید همه دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر برای راه‌اندازی کارخانه سیمان سفید شهرستان دیر موافقت داشتند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر اضافه کرد: کارخانه سیمان سفید شهرستان دیر با سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومان با اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر با همدلی و تعامل دستگاه‌ها به‌زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

باستین با تاکید بر توجه به آموزش و توانمندسازی نیروهای مورد نیاز کارخانه سیمان سفید آبدان دیر افزود: مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر به‌عنوان دبیر کارگروه امور زیربنایی برای واگذاری هر چه سریع‌تر زمین برای ساخت کارخانه سیمان سفید آبدان دیر اقدام کند.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذار به محض واگذاری زمین عملیات اجرایی ساخت کارخانه یاد شده را آغاز می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ملاقات با ۸۰ نفر از مردم شهرستان دیر در مصلا نماز جمعه را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در میز خدمت دستورات لازم برای تحقق مطالبات مردم شهرستان دیر داده شد و دستگاه‌های اجرایی در سریع‌ترین زمان نسبت به اجرایی شدن مطالبات مردم اقدام کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، وی با بیان اینکه ۷۸ میلیارد تومان تسهیلات بانکی کم بهره از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به‌صورت قرض‌الحسنه ۴ درصدی به شهرستان دیر اختصاص داده شد گفت: دستگاه‌های ذیربط طرح‌های اشتغالزایی و تولیدی هر چه سریع‌تر به بانک‌های عامل برای پرداخت این تسهیلات ارسال کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha