• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402110704442
  • خبرنگار : 50553

یک مسئول:

جشنواره «مدرسه انقلاب» روایت دانش‌آموزان از انقلاب اسلامی است

جشنواره «مدرسه انقلاب» روایت دانش‌آموزان از انقلاب اسلامی است

ایسنا/قزوین مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان قزوین گفت: یکی از اصلی‌ترین محورهای نمایشگاه جشنواره «مدرسه انقلاب‌» آن است که بتوانیم انقلاب اسلامی را به واسطه خود دانش‌آموزها برای آنان روایت کنیم چراکه این امر از روایت‌گری‌ معلم، معاون و مسئولین اثربخشی بیشتری دارد و این اتفاق اگر به خوبی انجام شود جهاد تبیین رقم خورده است.

حجت‌الاسلام مهدی سیاهکالی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: «مدرسه انقلاب‌» محوری‌ترین برنامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان است و هر ساله در مدارس متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود؛ در سال جاری نیز دوازدهمین دوره از این نمایشگاه در مدارس برگزار خواهد شد.

وی گفت: در این جشنواره دانش‌آموزان به صورت گروه‌های ۹ تا ۱۰ نفری به تحقیق و پژوهش درباره انقلاب اسلامی می‌پردازند و در نهایت ۹ غرفه در مدرسه خود برپا می‌کنند. موضوعات این غرفه‌ها در خصوص دیروز، امروز و فردای انقلاب اسلامی است؛ دیروز در خصوص تاریخ استعمار در ایران و اتفاقات گذشته ایران، امروز در خصوص دستاوردها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی و فردا در خصوص جایگاه نوجوان در نظم نوین جهانی است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان استان قزوین بیان کرد: البته در موضوع نظم نوین جهانی سه محور از جمله افول غرب، انتقال قدرت از غرب به خاورمیانه و شرق و قدرت گرفتن جبهه مقاومت است، این نمایشگاه در قالب تربیتی رقم می‌خورد و نوجوانان را نیز توانمند خواهد کرد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری جشنواره مدرسه انقلاب این است که دانش‌آموزان مدیریت بحران، خلاقیت و مسائل مختلف را آموزش ببینند تا بتوانند برای هم کلاسی‌های خود در رابطه با انقلاب اسلامی و دستاوردها توضیح دهند.

این مسئول افزود: یکی از اصلی‌ترین محورهای این نمایشگاه آن است که بتوانیم انقلاب اسلامی را به واسطه خود دانش‌آموزها برای آنان روایت کنیم چراکه این امر از روایت‌گری‌ معلم، معاون و مسئولین اثربخشی بیشتری دارد و این اتفاق اگر به خوبی انجام شود جهاد تبیین رقم خورده است.

سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان، اولیا، معلمان، مسئولین استانی و کشوری بازدید کننده این نمایشگاه هستند و این نمایشگاه از ۱۲ تا ۳۰ بهمن ماه سال جاری برپا خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم در ۱۰۰ مدرسه متوسطه اول و دوم این نمایشگاه را برگزار کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha