• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402110704933
  • خبرنگار : 50182

امام جمعه کرمانشاه:

جلسات شورای فرهنگ عمومی جای "دردِ دل" نیست/ این شورا باید فرهنگ کفِ جامعه را تغییر دهد

جلسات شورای فرهنگ عمومی جای "دردِ دل" نیست/ این شورا باید فرهنگ کفِ جامعه را تغییر دهد

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی جای دردِ دل کردن نیست، گفت: این شورا باید فرهنگ کف جامعه را تغییر دهد.

حجت الاسلام غفوری در جلسه امروز (هفتم بهمن) شورای فرهنگ عمومی استان، با بیان اینکه جلسات شورای فرهنگ عمومی باید از حالت جلسات دردِ دل کردن و گفت و گو و بیان مشکلات خارج شود، گفت: این شورا باید رویکرد قرارگاهی داشته و در کنار آن بعد اندیشه ورزی هم در آن لحاظ شود و هیات اندیشه ورز این شورا که متشکل از مدیران و نخبگان است، باید پررنگ دیده شود.

وی افزود: متاسفانه جلسات شورای فرهنگ عمومی به جلسات دردِل تبدیل شده و مدیران عنوان می کنند که هیچ نگرانی از حضور در جلسات این شورا ندارند، چرا که ضرورتی ندارد در آن به کسی پاسخگو باشند و این مهم ترین اشکال کار این شورای است.

فقط مدیران به جلسات "شورای فرهنگ عمومی" بیایند

غفوری با انتقاد از عدم حضور مدیران در جلسات این شورا گفت: از این پس مدیران باید خودشان در جلسات شورا حاضر شوند و نباید نماینده بفرستند و اگر به هر دلیل نتوانستند حاضر شوند نماینده جایگزین به جلسه نفرستند، چرا که تصمیم گیری در جلسات شورا نیازمند حضور خود مدیران است.

وی در ادامه با تاکید بر ارتباط گیری هرچه بیشتر دستگاه ها و بویژه دستگاه های فرهنگی با مردم گفت: اینکه هر دستگاهی راه خود را برود و مردم هم راه خودشان را بروند بدترین حالت در عرصه فرهنگی است و باید این روند اصلاح شود.

غفوری گفت: از اوجب واجبات این است که دستگاه های فرهنگی ما ارتباط خود را با مردم تقویت کنند و باید بدانند در میان جامعه و مردم چه می گذرد که براساس آن فضا و شرایط حرکت کنند.

در میدان جنگِ فرهنگی قرار داریم

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی مسئول تصمیم گیری و ساماندهی فرهنگ عمومی است، گفت: اسم این شورا نشان می دهد که باید در آن برای فرهنگِ کفِ جامعه تصمیم گیری شود، بنابراین برای تصمیم گیری بهتر در این زمینه نیازمند ارتباط هرچه بیشتر مدیران با مردم و بدنه جامعه هستیم.

وی تاکید کرد: اساس هرچیز فرهنگ است و اگر فرهنگ اصلاح نشود، سایر امور به سامان نمی رسد.

امام جمعه کرمانشاه با تقدیر از زحمات صورت گرفته در عرصه فرهنگی کشور گفت: منکر زحمات صورت گرفته نمی شویم، اما وضعیت موجود نشان می دهد که در عرصه فرهنگی راه زیادی تا قله داریم و باید جهادی تر عمل کنیم.

وی با تاکید بر اجتناب از سیاه نمایی گفت: اگر روی مشکلات و آسیب ها تمرکز کنیم به معنی این نیست که دستاوردها و خوبی ها و موفقیت ها را نبینیم و در این زمینه نباید مردم و مدیران دچار افراط و تفریط شوند.

غفوری گفت: حال امروز جامعه ما شبیه کسی است که لباس سفید به تن دارد و روی آن چند لکه جوهر قرار گرفته، قطعا در نگاه اول نگاه همه معطوف همان چند لکه می شود و از کل لباس و سفیدی آن غافل می شوند.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: اگر امروز روی آسیب ها تاکید می کنیم قرار نیست خوبی ها را نبینیم. بطور مثال خیلی عنوان می شود که معنویت در جامعه نسبت به قبل از انقلاب کمرنگ شده و این در حالیست که امروز در جامعه می بینیم که حتی اعمال مذهبی از سوی خیل عظیم جوانان و نوجوانان انجام می شود که در گذشته حتی اطلاع چندانی از آن نداشتند که یک نمونه آن همین اعتکاف است.

وی افزود: اعتکاف یک عبادت خیلی خاص است، مانند "نماز شب" و واجب نیست و در گذشته کمتر کسی از افراد عامه جامعه از آن اطلاع داشته و یا نسبت به انجام آن اهتمام داشت، درحالیکه امروز ظرفیت مساجد ما برای برگزاری این مراسم نورانی پر شده و بخش عمده آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند و ظرفیت بیشتری نداشتیم که در اختیار سایر متقاضیان قرار دهیم.

غفوری گفت: بنابراین نباید تک بعدی به مسائل نگاه کرد و نباید تنها یک جنبه خوب یا بد موضوع را درنظر گرفت. دید ما باید همه جانبه بوده و هم بدی ها و هم خوبی ها در کنار هم ببینیم.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم انسجام در عرصه فرهنگی گفت: کارهای جزیره ای ما را به جایی نمی رساند و همه باید واقع بینانه و منسجم در کنار هم کار کنیم.

غفوری گفت: واقعیت این است که ما امروز در عرصه فرهنگی در یک میدان جنگ قرار داریم و همه باید در کنار هم و هماهنگ حرکت کنیم تا بتوانیم در این نبرد پیروز شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha