• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402110705041
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل صمت استان زنجان:

به بهانه آلایندگی یا مصرف آب نباید سرمایه‌گریزی داشته باشیم

به بهانه آلایندگی یا مصرف آب نباید سرمایه‌گریزی داشته باشیم

ایسنا/زنجان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گفت:  استان زنجان در برخی صنایع پیشرفت قابل توجهی دارد و در کشور قطب است.

مجید گلشنی‌منفرد امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) در جمع خبرنگاران و در حاشیه بازدید از تصفیه‌خانه فاضلاب زنجان، اظهار کرد: به بهانه آلایندگی یا مصرف آب نباید کاری کنیم‌ سرمایه‌گریزی به‌وجود آید. 

وی افزود: بهترین راهکار، استفاده از پساب‌های شهری و آب پایدار برای صنایع است و با اقدامات انجام شده بازچرخانی آب در برخی شرکت‌ها به ۱۰۰ درصد رسیده است.

گلشنی‌منفرد با بیان اینکه شرکت تولیدکننده کاغذ به ۵ هزار مترمکعب آب نیاز داشت و اکنون ۴ هزار مترمکعب معادل ۸۰ درصد آب مورد نیاز از طریق پساب تأمین می‌شود، ادامه داد: در بحث کاغذ در حال تبدیل شدن به قطب در کشور هستیم. به جای فراری دادن صنایع باید راهکار برای جلوگیری از آلایندگی بیابیم.

مدیرکل صمت استان زنجان با اشاره به اینکه با این کار هم آب مصرفی کمتر شده و هم آب خروجی نیز اصلاح و آلودگی آن کمتر شده است، اذعان کرد: با اصلاح قیمت آب، میزان مصرف نیز در واحدهای تولیدی اصلاح و از هدر رفت جلوگیری شد.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی زنجان نیز در ادامه گفت: مجموع ظرفیت نهایی تصفیه تکمیلی و انتقال پساب فاضلاب شهری به شهرک‌های صنعتی اشراق، نوآوران، شهید شهریاری و صنایع مستقر ۸۵۰ لیتر بر ثانیه و مبلغ هزینه کرد تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان است. 

مصطفی الماسی افزود: در مسیر پروژها که شامل مجموع خطوط انتقال پروژه ۶۵ کیلومتر، اقطار لوله‌های خط انتقال ۳۰۰ تا ۸۰۰ میلی‌متر، حجم انتقال در فاز یک ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.

 وی خاطرنشان کرد: مشخصات فنی طرح عبارت است از ایجاد تصفیه‌خانه با فیلترهای نانو سرامیکی، ایجاد ۴ منبع ذخیره به میزان ۱۱ هزار متر مکعب، ایجاد پمپاژ اصلی، ایجاد ساختمان اداری و آزمایشگاه، حجم قرار داده‌ای منعقده ۵۰۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی فاز اول ۸۰ درصد است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha