• شنبه / ۷ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402110705091
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خبر داد

صدور ۲۱۰ پروانه ساخت در بافت فرسوده ۱۸ شهر گیلان

صدور ۲۱۰ پروانه ساخت در بافت فرسوده ۱۸ شهر گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه ۳۰ شهر دارای محدوده بافت فرسوده داریم، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۰ پروانه ساخت مشتمل بر ۷۹۲ واحد در محدوده بافت‌های فرسوده شهری استان گیلان صادر شده است.

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۷ بهمن ماه در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین طرح‌های دولت برای بهبود وضعیت مسکن، نوسازی و اقدام به احیای بافت فرسوده شهری است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۱۰ پروانه ساخت مربوط به محدوده بافت فرسوده شهری در ۱۸ شهر استان مشتمل بر ۷۹۲ واحد صادر شد.

وی تصریح کرد: در استان گیلان از مجموع ۵۶ شهر، ۳۰ شهر دارای محدوده‌های مصوب ناکارآمد شهری با مساحتی بالغ بر ۵۳۴۶ هکتار و ۳۰ شهر دارای محدوده بافت فرسوده به مساحت ۲۶۷۱ هکتار است.

این مقام مسئل افزود: همچنین سه شهر دارای محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی با مساحت ۱۵۳۸ هکتار و ۶ شهر با مساحت ۱۱۳۷ هکتار دارای محدوده بافت تاریخی است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تاکید بر اینکه موضوع بازآفرینی، مبحثی فرابخشی بوده و تحقق اهداف و برنامه‌های آن نیازمند هماهنگی و همدلی همه دستگاه‌های اجرایی استان است، عنوان کرد: خوشبختانه در این حوزه همکاری و هماهنگی موثری در بیشتر بخش‌ها و دستگاه‌های مرتبط در استان وجود دارد.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات انجام شده در این حوزه گفت: برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی استانی و شهرستانی، راه‌اندازی جریان بازآفرینی در محلات و مشخص کردن محلات هدف بازآفرینی بخشی از برنامه‌های استان در سال‌های اخیر بوده است.

فلاحتگر اضافه کرد: توانمندسازی محلات ناکارآمد با انجام اقدامات آموزشی، فرهنگی و هنری، جلب مشارکت انجمن های مردم نهاد و تلاش برای جذب اعتبار و ارایه تسهیلات در بافت های فرسوده بخش دیگری از اقدامات انجام شده در استان می باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بخشنامه های تشویقی دولت در راستای سیاست‌های کلان کشور و مدیریت شهری شاهد ارتقای ساخت و ساز و نوسازی بافت فرسوده هستیم؛ هرچند با توجه به شرایط و امکانات با هدف مطلوب فاصله داریم.

دبیرستاد بازآفرینی شهری گیلان یادآور شد: از ابتدای سال جاری ۶ جلسه ستاد بازآفرینی شهری در شهرستان های استان گیلان تشکیل شده که ۴۵ مصوبه در پی داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha