• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402110906232
  • خبرنگار : 50662

واگذاری زمین به بیش از ۱۵ هزار نفر در طرح ملی نهضت مسکن خراسان جنوبی

واگذاری زمین به بیش از ۱۵ هزار نفر در طرح ملی نهضت مسکن خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حوزه نهضت مسکن ملی تاکنون ۵۹ هزار و ۴۴۹ متقاضی در شهرها زیر ۱۰۰ هزار نفر استان شرکت کردند که ۲۸ هزار ۴۵۱ متقاضی تایید نهایی شده‌اند که تاکنون ۱۵ هزار و ۲۶۱ متقاضی وجه اولیه را تکمیل کردند که به ۱۵ هزار و ۹۱۷ نفر زمین واگذار شده است.

قاسم تنها امروز دوشنبه ۹ بهمن در نشست خبری به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: در حوزه نهضت مسکن ملی تاکنون ۵۹ هزار و ۴۴۹ متقاضی در شهرها زیر ۱۰۰ هزار نفر استان شرکت کردند که ۲۸ هزار ۴۵۱ متقاضی تایید نهایی شده‌اند که تاکنون ۱۵ هزار و ۲۶۱ متقاضی وجه اولیه را تکمیل کردند که به ۱۵ هزار و ۹۱۷ نفر زمین واگذار شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۳۸۴ واحد به مرحله انجام فونداسیون رسیده که ۵ هزار و ۶۰۳ متقاضی اسکلت ساخت را به اتمام رسانده‌اند که پرداخت اقساط سه ماهه یکی از مشکلات متقاضیان در بیرجند بود که امکان واریز وجه را نداشتند، اظهارکرد: در این راستا روستاهای شکرآب، دستگرد، بجد و مهدی‌آباد را در اختیار نهضت ملی مسکن قرار دادیم.

تنها تصریح کرد: در استان ۸۳ هزار و ۹۴۷ جلد سند روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر صادر شده است که خراسان جنوبی دارای ۹۱۸ روستای بالای ۲۰ خانوار است که برای همه آن‌ها نقشه طرح هادی تهیه شده‌ است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۲۷۰ روستای زیر ۲۰ خانوار استان تعیین محدوده شدند  که تاکنون طرح هادی ۳۰۵ روستا که افق طرح آن‌ها به پایان رسیده، بازنگری شده‌ و در ۶۹۱ روستا اجرای طرح هادی آغاز شده که شاخص آن ۷۵.۲۷ درصد و متوسط کشوری ۶۳ درصد است.

وی با بیان اینکه در سال جاری سهمیه استان از محل قیر رایگان ۵۶ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان بوده که تاکنون ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است، بیان کرد: از ابتدای استان شدن تاکنون هفت هزار و ۶۷۶ هکتار تأمین زمین در روستاهای استان انجام  و ۳۱ هزار و ۱۹۱ خانوار واگذار شده است.

تنها تصریح کرد: تاکنون ۵۳ هزار و ۶۷۲ واحد روستایی در خراسان جنوبی مقاوم سازی شده است و ۳۵ هزار و ۱۶۳ واحد روستایی هنوز در برابر زلزله نامقاوم بوده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآورشد: در دهه فجر امسال ۳۹ طرح هادی روستایی، ۱۷۵ مسکن روستایی و ۳۸۰ واحد گروه ساخت طرح نهضت مسکن ملی، تحویل ۱۹۰ قطعه زمین روستایی و ۲۱۴ جلد سند با مجموع اعتبار ۴۴۴ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha