• دوشنبه / ۹ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402110906490
  • خبرنگار : 71295

رییس شورای شهر بوشهر تاکید کرد

استفاده از پنل‌های خورشیدی و توجه به هوشمندسازی شهرها

استفاده از پنل‌های خورشیدی و توجه به هوشمندسازی شهرها

ایسنا/بوشهر رییس شورای شهر بوشهر ضرورت حمایت دولت از احیاء بافت‌های فرسوده و تاریخی، استفاده از پنل‌های خورشیدی و توجه به هوشمندسازی شهرها از مهمترین مباحث کمیسیون توسعه و عمران مجمع مشورتی روسای شوراهای مراکز استانها و کلان‌شهرها برشمرد.

وحید نیک روش رییس شورای شهر بوشهر، با بیان اینکه تعدادی از ساختمان‌های شهر مشهد از پنل‌های خورشیدی برای تامین انرژی استفاده کردند در این راستا پیشنهاد شد شهرداری‌ها می‌توانند از زمین‌هایی که دارند برای توسعه انرژی تجدیدپذیر در قالب پنل‌های خورشیدی استفاده کنند.

رییس کمیسیون توسعه و عمران مجمع مشورتی روسای شوراها با بیان اینکه در مورد بافت‌های فرسوده و تاریخی پیشنهاداتی مورد موافقت گرفت که سرمایه‌گذاری مشارکتی سه جانبه میان شهرداری-راه و شهرسازی و اهالی محلات به عنوان سهامدار، تجدید نظر شورای عالی شهرسازی باشند گت: در موضوع تداخل بافت‌فرسوده با بافت تاریخی و افزایش حریم بافت‌های تاریخی، طبق ماده ۹ و تبصره ۲ ماده پنج تصویب‌نامه هیئت وزیران از وزارت کشور درخواست شود تکالیف دولت در احیای بافت‌های فرسوده انجام دهد.

به گفته وی ایجاد نهضت مسکن ملی در بافت‌های فرسوده در استان‌هایی که ظرفیت دارند و در راستا احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده، ارگان‌های راه و شهرسازی، شهرداری و نظام مهندسی به طور همزمان مشارکت داشته باشند و به ترتیب هر کدام وظایف تملک و تفاهم‌ها، صدور پروانه ساختمانی و امورات خدماتی و در نهایت نظام مهندسی خدمات فنی را انجام دهند که مقرر شد این مصوبات به صحن اجلاس ارائه شود.

نیک روش تشکیل کمیته شهر هوشمند یا شهر الکترونیک به میزبانی شهرهای پیشتاز در این حوزه تاکید و اظهار کرد: مکلف شدن اصناف برای ارائه خدمات هوشمند به مردم و همچنین با توجه به ظرفیت‌های پارک‌های علم و فناوری در زمینه هوشمندسازی پیشنهاد شد با تفاهمی که صورت می‌گیرد هوشمندسازی یک محله در هر شهر را به صورت آزمایشی انجام دهند.

به گزارش ایسنا، رییس شورای شهر بوشهر گفت: مقرر شد در برنامه هفتم توسعه نسبت به شناسایی و انتقال تصدی‌های قابل واگذاری به شهرداری با رویکرد مدیریت یکپارچه شهری اقدام شود و در این زمینه پیشنهاد می‌شود مجموعه‌های راهور، آبفا و برق با رویکرد برنامه‌ریزی، تصمیم سازی و اقدام هماهنگ به موقع، به مدیریت شهری الحاق شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha