• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1402111007237
  • خبرنگار : 50124

امدادگرانی که در کولاک هم لبخند می‌زنند...

امدادگرانی که در کولاک هم لبخند می‌زنند...

ایسنا/چهارمحال و بختیاری بارش برف قطعاً برای بسیاری از ما یادآور خاطرات شیرین کودکی است خاطراتی که با درست کردن آدم‌برفی و نوشیدن چای در پشت پنجره اتاق گره خورده است.

به گزارش ایسنا، بارش برف در کنار لذت‌ و شادی‌هایی که دارد، برای افرادی که در مسیرهای برفی گرفتار شده و یا ساعت‌های طولانی در خودروها محبوس شده‌اند؛ شاید ناخوشایند باشد.

چند روز پیش و در پی بارش برف در شهرستان کوهرنگ تصویری از از امدادگران هلال احمر در گردنه چری این شهرستان منتشر شد که چهره‌های یخ‌زده‌شان نشان از ایثار و جوانمردی آن‌ها بود.

امدادگرانی که با تمام توان پای کار آمده و سرما و کولاک خسته‌شان نمی‌کند؛ وظیفه‌شناس بوده و در سوز سرما هم لبخند برلب دارند و به هم‌نوع خود خدمت می‌کنند.

به سراغ یکی از امدادگران فداکار جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری رفتیم، علی‌اصغر خداوردی از نیروهای امدادی هلال‌احمر بخش بازُفت در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: حوالی ساعت ۱۵ هفتم بهمن‌ماه با اعلام برف و کولاک در گردنه چری به همراه دو نفر از نیروهای امدادی پایگاه بازُفت به منطقه اعزام شدیم.

وی افزود: برف و کولاک در منطقه آن‌چنان شدید بود که امکان استقرار حتی برای دقایقی خارج از خودرو میسر نبود.

خداوردی با اشاره به اینکه دو تیم عملیاتی در آن زمان در منطقه حضور داشتند، گفت: عملیات تا حدود ۴.۳۰ صبح هشتم بهمن‌ماه (حدود ۱۳ ساعت) به طول انجامید و اجازه ندادیم حتی یک مسافر در راه بماند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۳ سال است که با افتخار در هلال احمر استان خدمت می‌‎کند، تصریح کرد: در آن شب بستن زنجیرچرخ، هل دادن ماشین، اسکان مسافران و توزیع اقلام انجام شد.

این نیروی امدادی هلال‌احمر پایگاه بازُفت هدفشان را تنها خدمت به مردم با عشق و علاقه دانست و تصریح کرد: این شغل به یک علاقه خاصی نیاز دارد، زمانی که به یک مسافر، مصدوم یا هم‌نوع خود کمک می‌کنیم، به جرات می‌توان گفت قبل از اینکه آن شخص خوشحال شود، وجدان ما آرام و خوشحال است که توانسته‌ایم کار خیری انجام دهیم.

وی «بیلر محمدحسینی» و «سبزوار اسدی» را دو امدادگر دیگر در عکس منتشر شده در فضای مجازی معرفی کرد و گفت: هدف تمامی ما خدمت به مردم است، تمامی امدادگران هلال احمر از مدیران، رئیس شعبه تا نیروهای داوطلب کارهایی که خارج از عهده‌شان بوده و یا خارج از شیفت کاری آن‌هاست انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha