• سه‌شنبه / ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402111007406
  • خبرنگار : 50034

استاندار اعلام کرد

تکمیل زنجیره ارزش مأموریت جدید پارک علم و فناوری همدان

تکمیل زنجیره ارزش مأموریت جدید پارک علم و فناوری همدان

ایسنا/همدان استاندار همدان با تأکید بر اینکه ارتقاء سهم اقتصاد دانش‌بنیان از اقتصاد ملی باید مورد توجه قرار بگیرد، گفت: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان مأموریت جدید به پارک علم و فناوری استان محول شده است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد سه‌شنبه ۱۰ بهمن در ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استان همدان با حضور معاون وزیر علوم، با اشاره به مأموریت‌محور کردن دانشگاه‌ها و تدوین نقشه راه در قالب برنامه چهار ساله اظهار کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری در مباحث دانش‌بنیان ما را واداشت تا به این سمت‌وسو حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته با ارزیابی وزارت کشور رتبه اول کشوری در این زمینه داشتیم، افزود: تکمیل زنجیره ارزش به عنوان مأموریت جدید به پارک علم و فناوری استان محول شده است.

وی تصریح کرد: پیش‌تر اعلام کردیم در استان به جهت کمبودها و محدودیت‌ها به ویژه در بحث آب، باید تلاش کنیم به سمت محصولات کم‌آب‌بر و افزایش بهره‌وری برویم که درباره بهره‌وری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ استان جلسات مدونی در این زمینه داشته و هر جلسه یک دستگاه عملکرد و اقداماتش در زمینه افزایش بهره‌وری را گزارش داده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه جهادکشاورزی اقدامات خوبی را در زمینه افزایش بهره‌وری انجام داده است، یادآور شد: پیاده‌سازی الگوی کشت در کشور به عنوان نخستین استان، انجام فعالیت‌های کشاورزی در قالب گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری با اصلاح بذر و نهال بتوانند میزان تولید را افزایش دهند را از اقدامات این سازمان در راستای افزایش بهره‌وری بوده است.

استاندار همدان با تأکید بر اینکه خوشبختانه در پردیس فناوری دانشگاه بوعلی و پارک علم و فناوری اقدامات خوبی در حال انجام است، اظهار کرد: روی زنجیره ارزش باید توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه باید ارتباط منطقی بین شرکت‌های تولیدی با مجموعه پارک علم و فناوری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: تمامی فرآیند تولید مبتنی بر زنجیره ارزش و افزایش بهره‌وری باشد. این یک مسیری است که حتماً باید همه تولیدکننده‌ها و فعالان اقتصادی بروند.

رئیس پارک علم و فناوری استان همدان نیز در ادامه از افزایش تعداد واحدهای دانش‌بنیان در این استان خبر داد و گفت: تعداد واحدها فناور استان به ۴۵۰ واحد رسیده است

دکتر مجید کزازی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان استان همدان به ۸۱ شرکت رسیده است، اظهار کرد: در سال‌جاری ۵۴ پروژه دانش‌بنیان در استان همدان تصویب شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پردیس مشترک فناوری بین دانشگاه بوعلی و پارک علم و فناوری استان خاطرنشان کرد: همچنین در سال‌جاری خانه خلاق راه‌اندازی شد.

کزازی با بیان اینکه سهام صندوق پژوهش و فناوری استان از پنج میلیارد به ۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته است، از کسب رتبه فناور برتر کشوری توسط یکی از شرکت‌های فناور استان خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha