• چهارشنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۸:۰۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402111107845
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

افتتاح ۲۰ طرح هادی روستایی در دهه فجر در سیستان و بلوچستان

افتتاح ۲۰ طرح هادی روستایی در دهه فجر در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: در دهه فجر امسال ، ۳۹۳ واحد مسکونی شهری و روستایی و ۲۰ طرح هادی روستایی در سطح استان افتتاح می شود.

بیک مداح در گفت وگو با ایسنا- افزود: این طرح ها شامل پروژه های آسفالت و کفسازی معابر روستایی، واحدهای مسکونی مقاوم سازی شده روستایی و مسکن نهضت ملی در استان است.

وی ارزش ریالی این طرح ها را معادل ۱۸۸ میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: در سال جاری ۱۹۵ طرح هادی روستایی در استان اجرا شده است.

وی افزود: ۲۰ هزار مسکن روستایی در استان در حال ساخت داریم که تا پایان سال، ۹۰۰۰ واحد آن به بهره برداری می رسد.

بیک مداح ادامه داد: امسال ۴۰۰ هزار متر مربع از معابر محلات زابل آسفالت شده که تا کنون بیش از ۷۰ درصد این میزان در محلات امیراباد، حسن آباد، رسالت، جام جم و میرحسینی به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اهمیت موضوع واگذاری اراضی ملی به مردم و توسعه ساخت مسکن متناسب با نیاز شهر ها از طرح ساخت دهکده ویلایی با هدف تامین مسکن متقاضیان نسکن ملی خبر داد و گفت: این دهکده در زمینی به مساحت ۳۵۰۰ هکتار اجرا می شود و در حال حاضر فاز اول آن در دست زیرسازی، قطعه بندی، جدول گذاری و خیابان کشی است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ساماندهی حاشیه نشینی را از دغدغه های بنیاد مسکن دانست و گفت: هم اکنون بنیاد در حاشیه زاهدان، چابهار، زابل، میرجاوه و ایرانشهر در فازهای مختلف مطالعات تا اجرا به فعالیت مشغول است و در سال آتی ساماندهی محله سرفراز زهک نیز آغاز می شود.

بیک مداح با اشاره به حجم بالای اجرای پروژه های عمرانی در استان، تامین مصالح و مواد اولیه را از مهمترین دغدغه های موجود دانست و افزود: در دو سال اخیر با سرمایه گذاری و تجهیز کارگاه های تولیدی سعی در خودکفایی در تامین مصالح مورد نیاز از منابع داخلی داشته ایم.

وی در پایان خدمت به مردم شریف استان و محرومیت زدایی را رسالت و اولویت اول بنیاد مسکن استان دانست و گفت: افتخار داریم که در همه شاخصه های عملکردی رشد قابل قبولی داشته ایم و در برنامه امسال نیز این روند ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha