• یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402111511090
  • خبرنگار : 50160

اتصال ۴۳ روستای زنجان به اینترنت پرسرعت در دهه فجر

اتصال ۴۳ روستای زنجان به اینترنت پرسرعت در دهه فجر

ایسنا/زنجان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه هدف‌گذاری دولت، اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت است، گفت: در یک سال گذشته ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار صرف ایجاد و ارتقای ۳۸ سایت برای تحت پوشش قرار دادن ۴۳ روستای جدید در استان شده است.

فرزاد توکلی امروز (یکشنبه، ۱۵ بهمن ماه) در نشست خبری با اشاره به اینکه در استان زنجان ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار وجود دارد، اظهار کرد: با افتتاح پروژه‌های مرتبط با حوزه ارتباطات در دهه فجر امسال ۶۷۰ روستای استان به حداقل یکی از اینترنت‌های پرسرعت متصل شدند.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ۶ ماه نخست سال آینده باید همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار در هر منطقه جغرافیایی به یکی از اینترنت‌های پرسرعت وصل خواهند شد.

او با بیان اینکه اجرای فیبر نوری برای توسعه ارتباطات روستایی از دیگر طرح‌های مهم در دست اجرای استان است، گفت: برای تامین پهنای باند مورد نیاز در مناطق روستایی ۶۳۳ کیلومتر عملیات اجرای فیبر نوری طراحی شده که تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر آن در شهرستان‌های ماهنشان، ایجرود و طارم با ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است.

توکلی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته حدود ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های ICT (فناوری ارتباطات و اطلاعات) در این استان هزینه شده و این طرح‌ها در دهه فجر امسال به مرحله بهره‌برداری رسیده است، ادامه داد: رتبه استان زنجان در بخش IDI در کشور ۱۷ است که این عدد را باید ارتقا دهیم و فرصت طلایی در استان وجود دارد که باید از آن بهره برد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای توسعه زیرساخت‌ها در مناطق روستایی هزینه می‌شود، افزود: برای توسعه زیرساخت‌ها در شهرها از اعتبارات بخش خصوصی استفاده می‌شود و همه تلاش‌ها برای بهبود وضعیت در این حوزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha