• دوشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402111612305
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

هنر اسلامی را برای مردم تبیین کنیم

هنر اسلامی را برای مردم تبیین کنیم

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: همه ما باید مروج هنر اسلامی باشیم و از ترویج ابتذال جلوگیری کنیم.

تقی صادقی امروز (۱۶ بهمن ماه) در نشست خبری اظهار کرد: فعالیت در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بسیار گسترده و ماموریت‌های آن تقریباً بی‌انتهاست. موضوعات متناقض‌نما نیز در آن وجود دارد. سال گذشته شاهد قهرها و دوری‌هایی بودیم که احساس می‌شد افراد کاملاً از حوزه فرهنگ جدا شده‌اند؛ اما اکنون می‌بینیم موضوع‌ها حل شده است.

او ادامه داد: ما وظیفه داریم ناز همه را بخریم و ماموریم تا با هویت و شبکه‌سازی، حرکت روبه جلو در فرهنگ و ارشاد داشته باشیم.

وی به ضعیف بودن زیرساخت‌های فرهنگی این استان در تمام حوزه‌ها اشاره کرد و افزود: با پیگیری‌ها و جنگندگی‌های بسیار، شاهد اتفاق‌های مثبتی هستیم که در آینده ثمره آن‌ها را خواهیم چشید.

صادقی بیان کرد: در حوزه سینما واقعاً دچار ضعف هستیم، اما هفت سالن اختصاصی و استاندارد در حال ساخت است که به یک‌باره، چالش‌های این حوزه را به مقدار بسیار زیاد برطرف می‌کند. چهار سالن نیز در یک مجموعه تجاری در حال ساخت است.

وی ادامه داد: برگزاری کنسرت، قانون و شرایط خاص خود را دارد و ما به‌عنوان اداره کل ارشاد به‌دنبال شادی و نشاط سالم مردم هستیم، اما در صدور مجوزها، نهادهای دیگری باید اعلام نظر کنند، سپس ما مجوز را صادر کنیم.

او اظهار کرد: در برخی شهرهای خراسان رضوی از جمله سبزوار و نیشابور، تعداد کنسرت‌هایی که برگزار شده، از خراسان شمالی بیشتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: این استان، یکی از سختگیرترین استان‌ها در برگزاری کنسرت است. با این وجود، در ۲ سال اخیر ۶ کنسرت در استان برگزار شده است و همچنان از برگزاری این برنامه‌ها حمایت می‌کنیم.

وی بیان کرد: قبلاً سینما و موسیقی ایران، مصداق ابتذال بود و امام (ره) نیز با آن مقابله کردند. ما وظیفه داریم در چارچوب قانون این کار را انجام  دهیم؛ اما معتقدم گاهی سخت‌گیری‌ها در خراسان شمالی برای این موضوع بیش از حد می‌شود و نباید اینگونه باشد.

او افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی، ابتذال حذف شد و اکنون نیز باید برای تبیین هنر اسلامی، مصداق‌هایی از هنر متعالی را در موسیقی، سینما و ... به مردم و هنرمندان نشان دهیم تا این مسیر با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha