• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402111813358
  • خبرنگار : 50204

رئیس کل دادگستری استان مرکزی:

عامل اعتیاد در وقوع سرقت موثر است

عامل اعتیاد در وقوع سرقت موثر است

ایسنا/مرکزی رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: سرقت با متغیرهایی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی گره خورده و مرتبط است و عوامل اقتصادی و اعتیاد نقش پررنگی در وقوع سرقت دارند.

حجت الاسلام سعید جزایی چهارشنبه ۱۸ بهمن در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم وآسیب اجتماعی استان مرکزی که با حضور معاون قوه قضائیه برگزار شد، با بیان اینکه برای کاهش سرقت ضابطین در شناسایی سارقین حرفه ای به خوبی و با دقت عمل کنند، بیان کرد: سال گذشته کمیته‌ای در راستای کاهش سرقت تشکیل شد و محکومین متواری حوزه سرقت مورد توجه این کمیته هستند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: ایجاد اشتغال، پوشش افراد بی بضاعت، آموزش و اطلاع رسانی از مواردی است که در حوزه پیشگیری در راستای کاهش آمار سرقت باید در دستور کار باشد.

جزایی اظهار کرد: در سطح استان مرکزی سرقت مستوجب حبس، ۶۱ درصد، سرقت شبانه، ۵۰ درصد، تکرار سرقت بیش از ۲۹ درصد و سرقت مسلحانه بیش از ۴۲ درصد کاهش یافته و سرقت های خرد افزایش داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی آگاهی رسانی و اطلاع رسانی و آموزش را در کاهش سرقت موثر دانست و درخصوص سند عملیاتی کنترل و کاهش تصادفات بیان کرد: در این خصوص نیز کمیته ای تشکیل و ۱۰ جلسه برگزار و کارها در دو حوزه برون و درون شهری انجام شده و نقاط حادثه خیز شناسایی و اقدامات خوبی در راستای کاهش تصادفات صورت گرفت. هوشمندسازی نیز در کاهش تصادفات اثرگذار بوده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: در تصادفات ۴ درصد و در تصادفات فوتی ۹ درصد کاهش داشته ایم در حالی که ترددها بیشتر بوده است.

رفع موازی کاری در ادارات نیازمند یک برنامه جامع است

حجت اله درودگر، دادستان عمومی و انقلاب اراک نیز گفت: هر کدام از ادارات متولی در حوزه های مختلف پای کار هستند و اقداماتی انجام می دهند اما گاهی اوقات موازی کاری می شود که رفع این مسئله نیازمند یک برنامه جامع است تا بتوان موفقیت بیشتری را به دست آورد.

وی ادامه داد: پیشگیری از وقوع جرم تنها مربوط به قوه قضاییه نیست و یک امر فراقوه ای است و همه در این حوزه باید پای کار باشند.

وی افزود: متاسفانه بیشتر سرقت ها از نوع خرد هستند و ۲۹ درصد از زندانیان کشور مربوط به حوزه سرقت هستند که بیشتر اینها از لحاظ درآمد دچار مشکل هستند و این موضوع باید به صورت ریشه ای حل شود.

درودگر در خصوص تصادفات خاطرنشان کرد: در این بحث عامل انسانی، خودرو و جاده دخیل هستند و عامل انسانی در ایجاد تصادف و در صدمات وارد شده بیشترین نقش را دارد که کاهش این سهم نیز نیازمند فرهنگ سازی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha