• چهارشنبه / ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402111813799
  • خبرنگار : 50184

امام جمعه کرمانشاه:

مساجد باید به مرکزی برای مدیریت محلات تبدیل شوند

مساجد باید به مرکزی برای مدیریت محلات تبدیل شوند

ایسنا/کرمانشاه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه به کمبود تعداد مساجد در شهر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: باید نهضت مسجدسازی در کرمانشاه راه اندازی شود.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله غفوری، امروز(۱۸ بهمن) در همایش جهاد تبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی که با حضور روحانیون و ائمه جماعات کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به لزوم احیاء و ارتقاء مساجد استان، اظهار کرد: روحانیون و ائمه جماعات باید توجه به مساجد را در اولویت کار خود قرار دهند.

وی افزود: هرچند طی سالهای اخیر اقامه نماز جماعت در مدارس و ادارات و ارگانها افزایش پیدا کرده، اما از آن سو اغلب مساجد برای نماز ظهر و عصر بسته هستند، لذا باید به مانند گذشته آنها را احیاء کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید براینکه باید کارکردهای مساجد را در استان افزایش داد، افزود: مساجد ما باید به مرکزی برای مدیریت محله تبدیل شوند و این وظیفه امام جماعت مسجد است که این اقدام را در دستورکار قرار  دهد.

وی تاکید کرد: امام جماعات مساجد باید با خانواده های هم محله مسجد ارتباط برقرار کند، به منازل آنها بروند، از مشکلاتشان با خبر شده و برای حل آنها اقدام کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شهر کرمانشاه با کمبود مسجد مواجه هستیم، عنوان کرد: در این راستا باید یک نهضت مسجد سازی را در شهر راه اندازی کنیم، بویژه برای برخی محلات و شهرک هایی که تازه ساخته شده اند و جمعیت بالایی هم دارند، اما متاسفانه احداث مسجد برای آنها پیش بینی نشده است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، از این پس برای ائمه جماعات مساجد ماهیانه نشست هایی را در خود مسجد آنها برگزار خواهیم کرد و در جریان برنامه ها و اقداماتشان قرار خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به در پیش بودن انتخابات هم اشاره کرد و گفت: امروز تمام استکبار به یکباره به میدان آمده‌اند تا انتخابات را که مظهر حضور مردم و نقطه قوتی برای نظام است، مورد هدف قرار دهند. دشمنان تلاش می کنند تا با سیاه نمایی مردم را از حضور در انتخابات دلسرد کنند.

وی در پایان عنوان کرد: روحانیون به عنوان افرادی که در جامعه پایگاه اجتماعی دارند، باید مردم را برای حضور در میدان انتخابات تشویق کنند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به در پیش بودن انتخابات اشاره کرد و گفت: روحانیون و ائمه جماعات استان باید با جهادتبیین و بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، مردم را به حضور در انتخابات ترغیب کنند.

وی تاکید کرد: امروز به مانند دوران دفاع مقدس، دشمن به ما هجوم آورده و می خواهد با ایجاد شبهه و دلسرد کردن مردم، مقاومت آنها را بشکند، بنابراین باید در این شرایط جهاد تبیین داشته باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در طول بیش از چهار دهه گذشته دستاوردهای زیادی داشته ایم، عنوان کرد: شرایط امروز کشور با شرایط قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و باید اینها را به جامعه بگوییم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha