• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402112014692
  • خبرنگار : 50590

امام جمعه موقت همدان:

کاندیداها برای جلب نظر مردم سفره پهن نکنند

کاندیداها برای جلب نظر مردم سفره پهن نکنند

ایسنا/همدان امام جمعه موقت همدان گفت: کاندیداها وعده‌ای که امکان عمل ندارد، به مردم ندهند، ابتدا بدانند چه امکاناتی در اختیارشان است بعد وعده بدهند. با اسراف نظر مردم را جلب نکنید، سفره پهن نکنید و مواظب تقوای الهی باشید.

آیت‌الله سیدمصطفی موسوی‌ اصفهانی امروز (۲۰ بهمن ماه) در خطبه‌های نماز جمعه همدان، اظهار کرد: دشمنان می‌گفتند با جنگ، کار انقلاب تمام خواهد شد، اما مردم در صحنه و شهدا نشان دادند با رحلت امام خمینی (ره) و بعد از آن هم این انقلاب که با خون شهدا به پیروز رسیده بود، پا برجا خواهد بود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی مستشارهای آمریکایی را که در مراکز مهم فرمانروایی می‌کردند برکنار کرد، ما تا قبل از انقلاب زیر دست بودیم، اما به برکت خون شهدا توانستیم آنها بیرون کنیم و در ارتش خودکفا شویم.

وی گفت: انقلاب اسلامی در جوانانی که احتمال انحراف در آنها وجود داشت به‌گونه‌ای تحول ایجاد کرد که هشت سال جنگیدند و ارتش ما را مستقل کردند. در ساخت سلاح‌های مورد نیاز بسیار خوب به برکت خون شهدا درخشیده‌ایم. دشمنان جرأت نمی‌کنند به ایران اسلامی حمله کنند و اگر حمله‌ کنند دست آنها را ارتش اسلام قطع خواهد کرد.

موسوی‌ اصفهانی ادامه داد: همانطور که پیامبر (ص) در مقابل استکبار ایستادند، در جمهوری اسلامی هم امام خمینی (ره) در مقابل استکبار ایستادگی کردند، البته ضعف در عملکرد و بد عمل کردن در برخی اداره‌ها وجود دارد که باید به آنها رسیدگی شود چراکه مردم مؤمن جمهوری اسلامی انتظار دارند عملکرد ضعیفی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه حق همه مردم مطالبه‌گری است، بیان کرد: حق مردم است که بعد از سه ماه از طوفان‌الاقصی بدانند چه اجناسی از اسرائیل وارد ایران می‌شد، این حق مردم است و مطالبه‌گری می‌کنند که مسئولان رسیدگی کنند تا مردم خرید نکنند، چراکه نمی‌دانند این اجناس چه هستند و استفاده از این اجناس حرام است.

خطیب نمازجمعه شهر همدان با بیان اینکه به کوری چشم دشمنان، همه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت خواهند کرد، گفت: وظیفه داریم به فرمان امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در تمام انتخابات پای صندوق‌های رأی حاضر شویم و کاندیداها را بررسی کنیم که آیا به وظایف خود عمل کرده‌اند یا خیر؟ که اگر عمل نکردند نباید به آنها رأی داد.  شما می‌خواهید چهار سال مسائل مردم را به دست این افراد بسپارید، بنابراین باید دنبال فرد اصلح باشید و او را برگزینید و با بصیرت بیشتر در انتخابات شرکت کنید.

وی ادامه داد: شرکت حداکثری برای تجلیل از اسلام است، چراکه دشمنان به شرکت در این انتخابات چشم دوخته‌اند که ببینند سیاه‌نمایی‌ها و بی‌حجابی‌ها تأثیر داشته یا خیر؟ آیا شرکت مردم کمتر شده است یا خیر؟ پس باید با شرکت حداکثری چشم دشمن را کور کنیم.

موسوی‌ اصفهانی با بیان اینکه یکی از اخلاق‌های انتخابات، رعایت تقواست، توضیح داد: کاندیداها دیگران را خرد نکنند، آبروی رقیب خود را نبرند، شخصیت خود را معرفی کنند تا مردم با بصیرت آنها را انتخاب کنند، چراکه دیگران را زیر سوال بردن حرام است.

وی تاکید کرد: عکس رقیب خود را نشکنید، توهین نکنید، این موارد از اخلاق اسلامی دور است، ناهار و شام ما را تحت تأثیر قرار ندهد تا انتخاب اشتباه داشته باشیم،  کاندیداها وعده‌ای که امکان عمل ندارد، به مردم ندهند، ابتدا بدانند چه امکاناتی در اختیارشان است بعد وعده بدهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha