• جمعه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402112014856
  • خبرنگار : 50455

یک فیلمساز:

تولید فیلم سینمایی در قم نیازمند عزم ملی است

تولید فیلم سینمایی در قم نیازمند عزم ملی است

ایسنا/قم فیلمساز قمی در خصوص انتظار هنرمندان برای حضور یک فیلم از قم در جشنواره فجر، گفت: تا زمانی که بستری در شهرستان‌ها برای کار حرفه‌ای وجود نداشته باشد، نمی‌شود از نهادهای استانی انتظار خاصی نداشت و ورود فیلمسازان شهرستانی به عرصه حرفه‌ای نیازمند بسترسازی و عزم ملی است. 

سید مهدی میرغیاثی در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره از جمله اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره در استان‌ها، فرصتی مغتنم است تا هنرمندان و علاقه‌مندان بتوانند در استان خودشان، همزمان با تهران آثار جشنواره را ببینند. 

وی با اشاره به حضور نسل جدید در بخش‌های مختلف سینمای ایران، بیان کرد: در جشنواره فجر شاهد حضور فیلمسازان جوان با نخستین و یا دومین آثارشان در این جشنواره هستیم و کارگردانانی که همیشه در جشنواره بودند، حضورشان کمرنگ شده و در واقع این تغییر نسل مشهود است.

این فیلمساز قمی اضافه کرد: در حال حاضر جشنواره فجر فرصت خوبی برای فیلمسازان و هنرمندان جوان است تا در این جشنواره خودشان را نشان دهند.

وی با اشاره به فرصت‌های جدیدی که برای نمایش و عرضه فیلم‌ها از جمله شبکه خانگی ایجاد شده است، گفت: مشاهده می‌کنیم که بخشی از فیلمسازان و هنرمندان در تلویزیون، برخی در شبکه‌های خانگی و بعضی نیز در سینما حضوری فعال دارند. 

بازیگر فیلم سینمایی «اخت الرضا» تصریح کرد: به طور کلی امسال سطح فیلم‌های به نمایش درآمده در جشنواره فجر قابل قبول است. 

وی در خصوص انتظار هنرمندان از نهادهای استانی برای ساخت فیلم بلند سینمایی در قم، گفت: واقعیت این است که برای ورود به سینمای حرفه‌ای باید وارد تهران شد و تا زمانی که بستری در شهرستان برای کار حرفه‌ای وجود نداشته باشد، نمی‌شود از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای دیگر انتظار خاصی داشت.

این فیلمساز قمی خاطرنشان کرد: برای کشف استعدادها در شهرستان‌ها و تولید فیلم، نیازمند بسترسازی و یک عزم ملی هستیم تا به این استعدادها میدان داده شود و بتوانند وارد عرصه فیلمسازی حرفه‌ای بشوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha