• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402112115021
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر بنیاد مسکن شهرستان خبر داد

بهره برداری از آسفالت ریزی و زیرسازی ۳ روستای کوثر با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

بهره برداری از آسفالت ریزی و زیرسازی ۳ روستای کوثر با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان

ایسنا/اردبیل مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوثر گفت: به مناسبت ایام الله دهه فجر زیرسازی و آسفالت ریزی معابر سه روستای این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افتتاح و بهره برداری شد.

محمدجعفر یونسی ۲۱ بهمن در جمع خبرنگاران در محل این اداره اظهار کرد: امسال طرح هادی در ۸ روستای شهرستان کوثر به مساحت ۳۷ هزار مترمربع و با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان اجرایی شده است‌.
وی افزود: بازنگری سه روستای هواشانق، فاراب و ورج آباد نیز در سال جاری انجام شده است.
وی بیان کرد: سنگ فرش روستای مجدر به مساحت یک هزار و ۲۰۰ مترمربع و با اعتبار یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان در سال جاری  انجام شده است.
یونسی اضافه کرد: ترمیم سنگ فرش معابر روستای هواشانق نیز به مساحت ۸۷۵ مترمربع  و با اعتبار ۹۰۰ میلیون تومان اجرایی شده است.
وی تصریح کرد: اجرای طرح هادی ۴ روستای قوزلو، زرج آباد، آقامیرلو و گزور علیا نیز در هفته دولت بهره برداری شده است.
مدیر بنیاد مسکن کوثر افزود: اجرای طرح هادی روستاهای قوزلو به مساحت ۴ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و زرج آباد نیز به مساحت ۵ هزار مترمربع و با اعتبار ۳ میلیارد تومان انجام شده است.
یونسی ادامه داد: اجرای طرح هادی روستاهای آقامیرلو به مساحت ۴ هزار مترمربع و با اعتبار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان و گزورعلیا نیز به مساحت ۵ هزار مترمربع و با اعتبار ۳ میلیارد تومان انجام شده است.
وی با اشاره به اینکه طبق آمار سال ۱۳۹۵ در شهرستان کوثر ۴ هزار و ۴۰۰ خانوار روستایی داریم، افزود: سه هزار و ۳۰۰ خانوار از این تعداد مقاوم سازی شده است.
یونسی عنوان کرد: سهمیه سال گذشته مقاوم سازی این شهرستان ۳۱۱ واحد مسکونی و متمم نیز ۵۶ واحد مسکونی بوده که همه آنها جذب شده است.
این مقام مسئول شهرستان کوثر به تسهیلات ۶۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: تمامی سهمیه جدید ۳۵۰ میلیون تومانی این شهرستان نیز که ۳۵۰ مورد بوده در حال معرفی به بانک است.
وی به نهضت ملی مسکن نیز اشاره کرد و افزود: در این خصوص ۴۲ واحد مسکونی به صورت ویلایی در محل کیوی علیا با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست و ۵ واحد از این تعداد نیز در مرحله سفیدکاری و نازک کاری است.
یونسی به ۲۰۰ متقاضی مسکن ملی در این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: زمین مابقی متقاضیان واجد شرایط نیز در کیوی سفلی قطعه بندی شده و در حال آماده سازی است.
مدیر بنیاد مسکن شهرستان کوثر بیان کرد: سهمیه امسال شهرستان کوثر در صدور سند مالکیت نیز ۵۰۰ جلد سند بوده که تاکنون ۲۵۰ جلد سند روستایی و شهری زیر ۲۵ هزار نفری صادر شده و مابقی نیز تا پایان سال تحقق می یابد.
وی به ۷۶۷ مورد استعلامات در این شهرستان اشاره کرد و افزود: از محل تفاهم نامه بنیاد مسکن و بنیاد علوی نیز سنگ فرش دو روستای مجدر و گلیجان انجام شده است.
یونسی خاطرنشان کرد: منظومه روستایی بخش مرکزی شهرستان کوثر نیز تهیه و تصویب شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha