• شنبه / ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402112115368
  • خبرنگار : 50039

مدیرکل هواشناسی گلستان هشدار داد:

گرما در راه گلستان/ احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع

گرما در راه گلستان/ احتمال آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع

ایسنا/گلستان مدیرکل هواشناسی گلستان از صدور هشدار سطح زرد برای استان خبر داد و افزود: دمای هوای گلستان به ۲۸ تا ۳۲ درجه افزایش می‌یابد.

امان‌محمد کمالی ظهر امروز در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام صدور هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی برای استان گلستان، اظهار کرد: بررسی مدل‌ها نشان می‌دهد که سامانه کم فشار حرارتی در منطقه مستقر و جریانات جنوبی تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه از روز سه‌شنبه ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ استان گلستان را تحت تاثیر فعالیت خود قرار می‌دهد، ادامه داد: افزایش دما و پیش بینی گرمای ۲۸ تا ۳۲ درجه و گاهی وزش باد نسبتاً شدید گرم به خصوص در نواحی کوهستانی و جنگلی و کاهش نسبی رطوبت نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان پدیده گرد و غبار در نواحی مستعد را از اثرات فعالیت این سامانه عنوان کرد و ادامه داد: افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع از مخاطرات این سامانه خواهد بود که هم استانی‌ها باید جوانب احتیاط را رعایت کنند.

وی با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه پنج‌شنبه ۲۶ بهمن ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: اقصی نقاط استان گلستان تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند و در صورت صدور اطلاعیه جدید برای پایان هفته و یا هفته آینده، موارد از طریق رسانه‌های معتبر و خبرگزاری‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

کمالی با اشاره به اینکه تنظیم دمای مرغداری‌ها و گلخانه‌ها، اطمینان از خاموش شدن آتش در نواحی جنگلی و مراتع و دیگر تمهیدات پیشگیرانه از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است، افزود: هموطنان در صورت امکان از روشن کردن آتش در مناطق مستعد حریق به طور جدی پرهیز کنند و در صورت مشاهده زبانه‌های آتش، مراتب را به متولیان گزارش دهند.

گفتنی است، در تعاریف وضعیت هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی واندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha