• یکشنبه / ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402112215712
  • منبع : نمایندگی همدان

/۴۵ سال باهم برای ایران مقتدر/

کدخدایی: نظام ما، نظامی اقتباسی از دموکراسی غرب نیست

کدخدایی: نظام ما، نظامی اقتباسی از دموکراسی غرب نیست

ایسنا/همدان عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان گفت: امروز با تمام کاستی ها مردم خوب ایران خودشان تصمیم می‌گیرند چه کسانی در دولت و مجلس باشند و مردم‌سالار خودشان هستند و نظام ما، نظامی اقتباسی از دموکراسی غربی نیست.

عباسعلی کدخدایی یکشنبه ۲۲ بهمن در جمع راهپیمایان همدانی، اظهار کرد: همدان دلاور، قهرمان و در صحنه است؛ علمای خوب همدان، مردم را به درستی، پاکی و نیکی هدایت کردند.

وی از شهید مدنی یاد کرد که عالمی فرهیخته، اندیشمند و انسان ساز بود و شهادتش ادامه راه انبیاء و اولیا بود و اظهارکرد: همدان قهرمان و مقاوم امروز شاهد جمعیت زیادی در میدان و خیابان‌های اطراف است که نشان از علاقمندی مردم به رهنمودهای مقام معظم رهبری و امام راحل دارد و دشمن تا زمانی که شما مردم در صحنه باشید، هیچ غلطی نخواهد کرد.

کدخدایی از شهید همدانی، قدوسی و شهدای انقلاب و دفاع مقدس یاد کرد و افزود: این شور و اشتیاقی که در شما مردم وجود دارد، امروز ما را به وجد آورده است، این شور و اشتیاق را تا ۱۱ اسفند حفظ کنید، همانطور که امروز برای جشن انقلاب حضور دارید این حضور را در پای صندوق های رأی کامل کنید و پاسخ محکمی به دشمن جنایتکار بدهید که ۴۵ سال است دست از جنایت و توطئه بر نمی‌دارد. از ابتدای انقلاب، استکبار جهانی در پی ایجاد درگیری در قسمت‌های مختلف، جنگ و تحریم بوده و  علت آن،از دست دادن منافع خود در منطقه بوده است.

وی با بیان اینکه حضور همیشگی مردم در صحنه به ویژه در انتخابات انتظار شهدا از مردم است، خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن به تعبیر مقام معظم رهبری یوم الله بود. با پس زدن رژیم ستمشاهی که هیچ اختیاری از خود نداشت و فقط مردم را سرکوب می کرد، این ظلم پایان یافت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مردم از همان آغاز نظام جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کردند و نظام سیاسی ما به حیات خود ادامه می دهد. ۲۲ بهمن یادآور رشادت خیل عظیم مردم است که با هدایت و رهنمود امام راحل سرنوشت خود را تعیین کردند و دست رد به سینه استکبار زدند.

عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان بیان کرد: دشمنان ما و استکبار جهانی از ابتدای انقلاب دست از دشمنی برنداشته چراکه منافع نامشروع آنها از دست رفت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هر روز مشغول توطئه و دشمنی هستند و یک لحظه از توطئه و دشمنی دست نکشیده‌اند به طوریکه از ابتدای انقلاب توطئه‌هایی همچون جنگ، ایجاد درگیری‌ تحریم‌هایی که تاکنون ادامه دارد را به کشور تحمیل کردند.

وی ادامه داد: مردم عزیز این کشور با حضور در صحنه، تدابیر مقام معظم رهبری، ایثارگری‌ها، فداکاری‌های شهدا و جانبازان به دشمنان فهمانده‌اند که هیچ غلطی نکرده، نتوانسته‌اند و نخواهند انجام داد، منوط بر اینکه شما همیشه در صحنه از جمله در صحنه انتخابات حاضر باشید و به شهدا در ۱۱ اسفند در پای صندوق‌های رأی لبیک بگوییم.

کدخدایی تصریح کرد: ۲۲ بهمن‌ماه به تعبیر مقام معظم رهبری یوم الله بود و در واقع با پس زدن رژیم ستم‌شاهی، نقطه آغازین برای سقوط استکبار جهانی شد؛ آن رژیمی بود که هیچ اختیاری از خود نداشت و فقط به سرکوب مردم می‌پرداخت و تمام منافع ملی ما را در اختیار کشورهای دیگر قرار داده بود و در ۲۲ بهمن در سال ۱۳۵۶ پایان پذیرفت و مردم ما با هدایت‌های حضرت امام (ره) سرنوشت خود را خودشان تعیین کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مردم از همان آغاز نظام جمهوری اسلامی ایران را انتخاب کردند، قانون اساسی تدوین شد و نظام سیاسی ما به کوری چشم دشمنان تا الان به حیات با برکت خودش ادامه می‌دهد و از این به بعد هم ادامه خواهد داد. ۲۲ بهمن ماه یادآور شهادت‌ خیل عظیم جوانان، مردان و زنان ایثارگرانی است که پا در راه انقلاب نهادند و با هدایت‌ها و رهنمودهای حضرت امام(ره) سرنوشتشان را تعیین کردند و دست رد به استکبار جهانی و رژیم ستم‌شاهی زدند.

وی بیان کرد: این مردم رژیمی را کنار زدند که تا دندان مسلح بود اما نه برای حفظ امنیت کشور و مردم بلکه فقط برای حفظ منافع آمریکا و غربی‌ها و این پول‌های سرشار نفت را هدیه به اروپایی‌ها کردند در قبال سلاح‌هایی که بعد آن را هم از ملت ایران دریغ کردند.

عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان مطرح کرد: به تعبیر خود آمریکایی‌ها ایران یک محل مناسب برای بهره‌برداری بود و ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا اعتراف کرد تعبیر گاو شیرده را به عربستان اطلاق کرد که به همه کشورها این نگاه را دارند در گذشته هم به‌همین صورت بوده است و رژیم شاه حتی نزد خود آمریکایی‌ها نیز هیچ اعتبار و ارزشی نداشت.

کدخدایی تأکید کرد: در آن زمان در کوچکترین مسأله باید با سفرای آمریکا، انگلستان و شوروی سابق مشورت می‌کردند و نمی‌توانستند هیچ تصمیمی را بگیرند حتی در رابطه با استفاده از سلاح‌هایی که از آمریکا با پول نفت این مردم خریده بودند و استفاده از آنها نیز با مجوز خود آمریکایی‌ها بود و هیچ امنیت و اقتصادی وجود نداشت. چهار میلیون بشکه نفت در زمانی‌که جمعیت ایران ۳۰ میلیون نفر بود به فروش می‌رفت اما این پول‌ها صرف عیش‌ونوش عده‌ای در دربار و بقیه نیز هدیه به استکبار جهانی بود.

عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه مردم مسلمان و متدین ایران با لبیک به ندای رهبر بزرگوار انقلاب اسلامی در ابتدای انقلاب و پس‌از او با پیروی از تدابیر مقام معظم رهبری تاکنون بار انقلاب را به دوش کشیدند، اظهار کرد: استقلال و آزادی دو نکته اصلی به‌عنوان ارزش‌های این انقلاب است چراکه در گذشته در این کشور به‌هیچ‌وجه وجود نداشتند و شما حتی در کوچکترین مسائل آزاد نبودید، هیچ‌گونه انتقاد و نقدی را برنمی‌تابیدند و جوانان ما در گوشه‌های زندان بودند.

وی بیان کرد: آزادی و استقلال یکی از شعارهای اصلی مردم مسلمان ما بود و خوشبختانه با پیروزی انقلاب اسلامی این دو محور در قانون اساسی تبیین شد و امروز با همه کاستی‌هایی که ممکن است وجود داشته باشه اما ملت ایران خودشان تصمیم می‌گیرند چه کسانی در مجلس و دولت باشند و به تعبیر مقام معظم رهبری مردم سالار خودشان هستند چراکه نظام مردم‌سالاری دینی است.

نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از آموزه‌های دینی است

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران برگرفته از آموزه‌های دینی است، تأکید کرد: نظام ما اقتباس کرده از کشورهای غربی و دموکراسی نیست بلکه به استناد آموزه‌های دینی و آموزه‌های اسلامی، نظام مردم‌سالاری دینی جمهوری اسلامی ایجاد شده است و شما نیز پشتیبان آن هستید و هر زمان نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز داشته باشد در صحنه هستید.

عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با بیان اینکه مردم‌سالاری یعنی اینکه از پایین‌ترین رده تا بالاترین مقام کشور توسط مردم انتخاب می‌شوند، تصریح کرد: اصولاً از ابتدای انقلاب و قبل انقلاب روش و منش حضرت امام(ره) را ملاحظه بفرمایید تکیه بر مردم و همیشه اتکا به مردم داشتند، چه در قبل‌ از انقلاب که مردم به ایشان در یک چنین روزی لبیک گفتند و چه پس‌ از آن که همیشه مردم در صحنه بودند و به همین خاطر است که حضرت امام فرمودند «مردم ولی نعمت ما هستند» این موضوعات را مقایسه کنید با رژیم ستم‌شاهی برای مردم هیچ ارزشی قائل نبود.

کدخدایی گفت: در نظام مردم‌سالای دینی، مردم همه چیز را خودشان انتخاب می‌کنند و سرنوشتشان به دست به خودشان رقم می‌خورد و رهبران سیاسی و دینی فقط خدمت‌گزار مردم هستند. نظام ما بسیار متفاوت است با رژیم ستم‌شاهی که مردم هیچ محلی از اعراب نداشتند.

وی اذعان کرد: انتخابات در قبل‌از انقلاب مفهومی نداشت و کسی متوجه نمی‌شد که چه زمانی انتخابات است؟ و چه کسانی انتخاب‌ شده‌اند؟ امروز شما در این کشور برای انتخابات مجلس حدود ۵۰ هزار نفر ثبت‌نام می‌کنند و نشان از این دارد که مردم احساس تعلق خاصی به نظام خودشان دارند و به‌همین خاطر در صحنه انتخابات حضور دارند همچنین در انتخابات ریاست‌جمهوری به همین صورت است و شما بالاترین مقام سیاسی و اجرایی بعد رهبری را انتخاب می‌کنید.

وی افزود: ما بیش‌از ۴۳ انتخابات در طول ۴۵ سال گذشته داشتیم و باید با گذشته مقایسه کنید، امروز خوشبختانه با تدابیر مقام معظم رهبری، ایثارگری‌ها و فداکاری‌های شما در نقاط مختلف، کشور آبرو و اعتباری در منطقه و در جهان به دست آورده و در تصمیمات مختلف منطقه نگاه به موضع جمهوری اسلامی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حوادث اخیر در کشورها در موضوع طوفان الاقصی، اذعان کرد: همه این اتفاقات برگرفته از نفس مسیحایی حضرت امام راحل، تدابیر مقام معظم رهبری و آثاری است که این انقلاب اسلامی به‌طور ناخودآگاه به همه مردم منطقه گذاشته است.

کدخدایی تأکید کرد: کاستی‌هایی ممکن است باشد که در همه کشورها وجود دارد و نوع آنها متفاوت است اما مسئولان ما امروز درصدد و تلاش هستند، مشکلات کشور را رفع کنند و باید به فکر مردم باشند، این یک باور دینی برای همه ما است و صرفاً ذکر قانونی نیست، وقتی‌که حضرت امام(ره) تعیین می‌کند مردم ولی نعمت ما هستند همه مسئولان باید خودشان را خدمت‌گزار مردم بدانند و خوشبختانه امروز هم مسئولان همین نگاه را دارند.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید که دشمن یک لحظه نیز دست از توطئه نکشیده و هر روز در همه حوزه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی به‌دنبال این است که ضربه‌ای به این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بزند.

باید از خیمه نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم

عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان اظهار کرد: امروز مشارکت پرشور در انتخابات درواقع لبیک به ندای شهیدانی همچون سردار همدانی است، اگر بودند امروز همین پیام را داشتند بنابراین باید از خیمه نظام جمهوری اسلامی دفاع کنیم و نباید فریب توطئه‌های دشمنان و تبلیغات دشمن را بخوریم.

کدخدایی مطرح کرد: دشمن امروز به دنبال کاهش مشارکت مردم در امور مختلف از جمله در انتخابات است و می‌داند که این آرزو را هم به گور خواهد برد، دشمن در خط رسانه‌ای خود تبلیغ می‌کند که رأی دادن اثری ندارد اما رأی دادن در واقع حق تعیین سرنوشت مردم است، شما در پای صندوق رأی گیری نوع نگاه خود را بیان می‌کنید  بنابراین اگر پای صندوق رأی نباشید و مشارکت نکنید در واقع از این حق الهی خود دست می‌کشید.

وی افزود: یکی دیگر از توطئه‌های دشمن زیرسوال بردن سازوکار انتخابات است؛ معمولاً می‌گوید که چرا این تعداد صلاحیتشان تأیید نشده یا مشکلاتی وجود دارد! اما باید توجه داشته باشید که سازوکار بررسی صلاحیت در همه نظام‌های سیاسی وجود دارد روش‌ها فرق می‌کند و همه کسانی که درخواست تصدی امور مختلف کشور را دارند بررسی صلاحیت دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: خوشبختانه در این دوره بیش‌از ۷۳ درصد کسانی که شرایط ثبت‌نام را داشتند، تأیید صلاحیت شدند و این رکورد این‌بار به ثبت رسیده است چراکه در دوره‌های گذشته این اندازه تأیید صلاحیت نداشتیم؛ یعنی برای هر کرسی حدود بین ۵۰ تا ۶۵ نامزد وجود دارد آیا این حق انتخاب نیست؟

وی یأس آفرینی را از دیگر توطئه‌های دشمن دانست و اضافه کرد: یأس آفرینی می‌کنند که نظام جمهوری اسلامی ایران خدماتی نداشته است، این موضوع را فقط باید با رژیم ستم‌شاهی مقایسه کرد؛ در آن دوران چه امکاناتی بود و الان چیست؟

نباید نسبت به طرح شبهات در جامعه بی تفاوت باشیم

کدخدایی با بیان اینکه نباید نسبت به طرح شبهات در جامعه بی تفاوت باشیم، خاطرنشان کرد: باید جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری فرمودند آغاز کنیم و شبهات خود و دیگران را برطرف سازیم و باید جایگاه نهادهای عالی نظام را به‌خوبی بشناسید و برای مردم تبیین کنید که مردم آگاهانه پای صندوق‌های رأی بروند، به طور قطع برای یک فرد انقلابی و متدین مشارکت پرشور مردم تقدم بر نتیجه دارد چراکه مشارکت این پیام را می‌رساند به استکبار جهانی که بی‌جهت توطئه نکن، این مردم بیدارند و از دشمنان جمهوری اسلامی ایران هم بیزار هستند.

وی در پایان تصریح کرد: ممکن است نواقصی در کارها باشد و باید اصلاح شود و این خواست و مطالبه مردم است و مطالبه درستی است اما باید از طریق درست جلو برویم، باید قوانین را اصلاح کنیم، ما باید انتقاد سازنده داشته باشیم اما نباید فریب توطئه‌های دشمن را بخوریم و دست از انقلاب بکشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha