• سه‌شنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402112416979
  • خبرنگار : 50105

ردپای حیوانات ۵۰۰ ساله در ربات‌های امروزی

ردپای حیوانات ۵۰۰ ساله در ربات‌های امروزی

ایسنا/خراسان رضوی در ترکیب شگفت‌انگیز زیست‌شناسی باستانی و فناوری‌های پیشرفته، محققان دانشگاه کارنگی ملون پنسیلوانیا ایالات‌متحده با الهام گرفتن از گذشته‌های دور، رویکردی نوآورانه برای رباتیک نرم ارائه خواهند کرد.

به نقل از ارث، این گروه ربات نرم جدیدی را بر اساس شبیه‌سازی رایانه‌ای از حرکت یک حیوان دریایی باستانی که میلیون‌ها سال پیش می‌زیسته طراحی کرده است.

رباتیک نرم، رشته‌ای است که به ایجاد ربات‌های ساخته شده از مواد انعطاف پذیر اختصاص دارد و مزایای بی‌نظیری را از نظر ایمنی و سازگاری، به ویژه در تعاملات انسانی ارائه می‌دهد.

این ربات‌ها نویددهنده انقلابی در طیف گسترده‌ای از کاربردها ازجمله دستگاه‌های پزشکی هستند و می‌توانند ساختارهای ظریف بدن انسان را هدایت کنند همچنین در ماشین‌های پیچیده‌ای که برای کار در محیط‌های چالش‌برانگیز اقیانوس یا فضای بیرونی طراحی شده‌اند، رخنه کنند.

تمرکز روی پلوروسیستیتیدها نوعی از موجودات دریایی متعلق به تقریباً ۵۰۰ میلیون سال پیش بود که حرکت و ساختار این حیوانات بینش ارزشمندی را در مورد عملکردهای بالقوه رباتیک ارائه می‌دهد.

این تحقیق با بررسی پلوروسیستیتیدهای فسیل شده، خویشاوندان ستاره‌های دریایی امروزی و خارپشت‌های دریایی آغاز شد. این گرووه از شبیه‌سازی‌های رایانه‌ای برای این فرضیه استفاده کردند که چگونه این حیوانات باستانی ممکن است خود را از طریق آب به حرکت درآورده باشند. بر اساس نتایج، گروه یک ربات نرم ساخت که حرکات پلوروسیستیتید را شبیه‌سازی می‌کند.

یافته‌ها نشان می‌دهد که روش حرکت پلوروسیستیتیدها، به‌ویژه حرکت جارویی آنها، می‌تواند وسیله‌ای کارآمد برای پیمایش در کف اقیانوس باشد. این بینش پیامدهای عمیقی برای طراحی ربات‌های نرم زیر آب دارد که می‌توانند در کارهای مختلف، از نقشه‌برداری زمین‌شناسی گرفته تا نگهداری زیرساخت‌های زیرآبی، به کار گرفته شوند.

رویکرد نوآورانه محققان، که آنها آن را «paleobionics» نامیده‌اند، نشان‌دهنده ادغام دیرینه‌شناسی و رباتیک است.

با مطالعه حیوانات منقرض شده برای الهام‌بخشی در مورد طراحی ربات‌های نرم، آنها نه تنها درک ما از اشکال زندگی تاریخی را ارتقا می‌دهند، بلکه امکانات جدیدی را در حرکت و عملکرد رباتیک ارائه می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha