• شنبه / ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402112819533
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

صعود کوهنوردان منطقه کاشان در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

صعود کوهنوردان منطقه کاشان در حمایت از بیماران مبتلا به سرطان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان گفت: صعود سراسری دو هزار کوهنورد منطقه کاشان به کوهستان‌های اطراف برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، زیباترین اتفاقی بود که با همدلی و همراهی ورزشکاران رقم خورد.

محمدجواد سلامیان‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امیدواریم با اشاعه فرهنگ ورزش همگانی و حرفه‌ای، سلامتی در جامعه گسترش پیدا کرده و یک جامعه با نشاط سالم و تندرست داشته باشیم. صعود سراسری دو هزار کوهنورد منطقه کاشان به ارتفاعات روستای «خُنب» برای حمایت از بیماران مبتلا به سرطان در روز جمعه 27 بهمن حرکت فرهنگی و اجتماعی بزرگی بود.

وی افزود: کسانی که درد بیماری دارند چنانچه مشکل اقتصادی هم داشته باشند، مشکل آنها چند برابر می‌شود، بنابراین حضور ورزشکاران در حمایت از آنها حامل پیام همدلی و همدردی است تا بدانند که در مسیر درمان خود تنها نیستند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کاشان، تصریح کرد: حضور ورزشکاران در فراخوان موسسه رومیکا با هدف توسعه ورزش برای پیشگیری از سرطان و حمایت از بیماران مبتلا به این بیماری، از چنان جایگاه بالایی برخوردار است که اولین جمعه بهمن هر سال را به نام روز رومیکا در تقویم ورزش کاشان تعریف کرده‌ایم.

سلامیان زاده گفت: بیماری، زمانی به بدن حمله می‌کند که سیستم ایمنی بدن ضعیف شود و ورزش یکی از این راه‌هایی است که قدرت سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و کوهنوردی می‌تواند از بروز سرطان پیشگیری کند و یا بروز آن را به تعویق بیندازد.

غربالگری سرطان، فرصتی برای نجات از این بیماری است

همچنین رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان کاشان به ایسنا، گفت: تلاش خیریه امدادگران عاشورا برای آگاه‌سازی شهروندان برای غربالگری و پیشگیری از سرطان و همچنین حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، تلاش مقدس و قابل تحسین است و عظمت کار رومیکا زمانی روشن می‌شود که کسی گرفتار بیماری شده باشد.

مصطفی کردمیل افزود: سرطان پروستات در مردان و سرطان سینه در زنان شایع شده است که گذشته از هزینه‌های درمان آن، رنج و درد بیماری، بسیاری از خانواده‌ها را گرفتار می‌کند که غربالگری سرطان، فرصتی برای نجات از این بیماری است.

وی اظهار کرد: از همه ورزشکاران دعوت می‌کنیم که به یاری این گروه از بیماران بیایند. حمایت از بیماران وزنه‌ای است که همه باید بخشی از آن را بر دوش بکشیم و مهم‌ترین قدم این است که همه را به ورزش دعوت کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر کاشان تصریح کرد: ورزشکاران، جدا از مردم نیستند بنابراین همه باید برای حفظ سلامتی همدیگر مشارکت کنیم. همه ورزشکاران باید برای نجات مردم از بیماری مشارکت کنند.

وی با اشاره به صعود دو هزار کوهنورد از کاشان، نوش‌آباد و آران و بیدگل تأکید کرد: ورزشکاران به شکرانه سلامتی خود، با اجرای این برنامه‌های سراسری می‌توانند دیگر شهروندان را به ورزش دعوت کنند تا فرهنگ ورزش در جامعه نهادینه شود.

رئیس هیئت کوهنوردی کاشان افزود: تمام گروه‌های کوهنوردی کاشان زیر نظر شش باشگاه فعالیت می‌کنند و بیش از ۱۰ مربی کوهنوردی به آموزش این رشته ورزشی مشغول هستند.

کردمیل گفت: حسینیه‌ها باید از ساحت تک کارکردی خارج شده و با هدف امربه معروف که فلسفه حماسه حسینی و سیره همه امامان و پیامبران بوده است، بخشی از این فضا را به ورزش کودکان و نوجوانان هر محله اختصاص دهیم.

جامعه هنوز با عشق زنده است

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان آران و بیدگل نیز به ایسنا، گفت: صعود در کنار بیماران مبتلا به سرطان و با هدف حمایت از آنها، افتخاری بود که نصیب خانواده کوهنوردی شد تا واژه عشق و ایثار با صدایی بلند روایت شود.

عباس مسلمی نژاد اظهار کرد: موسسه نیکوکاری رومیکا، دلسوزانه در سطح کشور به گروهی از شهروندان خدمات می‌دهد که با شرایط روحی و جسمی و مالی خاصی که قابل توصیف نیست، هیچ پناهی غیر خدا ندارند.

وی افزود: امیدواریم چنین برنامه‌های نوع‌دوستانه توسط ورزشکاران سایر رشته‌های ورزشی نیز حمایت شود زیرا حضور ورزشکاران می‌تواند دلگرمی برای بیماران و خانواده آنها باشد و نشان می‌دهد که جامعه ایرانی، هنوز با عشق زنده است.

رئیس هیئت کوهنوردی شهرستان آران و بیدگل تصریح کرد: تحرک متناسب با شرایط و وضعیت بیماران نیز در بهبود وضعیت روحی و افزایش مقاومت بدنی آنها موثر است و به افزایش طول عمر این بیماران کمک خواهد کرد زیرا کوهنوردی رابطه مستقیم با گردش خون دارد.

مسلمی نژاد تأکید کرد: امروز تلاش می‌کنم که این حرکت رسانه‌ای شود تا مبتلایان به سرطان، با دیدن همت همراهان ما، مطمئن شوند که با توکل بر خدا و به برکت ورزش، می‌توانند کوه را تسلیم اراده خود کنند.

مراقب خوبی‌هایتان باشید

مدیرعامل موسسه نیکوکاری امدادگران عاشورای کاشان نیز گفت: موسسه رومیکا سال ۹۴ با فروش نمادین قلک یک کودک، فعالیت خود را آغاز کرد تا بدانیم که اگر عشق نباشد حضور ما در دنیا به عنوان یک انسان هیچ معنایی ندارد.

میرمحسن تمدنی اظهار کرد: دستگیری از بیماران و نیازمندان فقط لطف خداست که شامل دوستان خدا می‌شود و صعود سراسری کوهنوردان منطقه کاشان، یک کار عاشقانه بود که برای حمایت از ۱۸۵۰ بیمار تحت پوشش موسسه رومیکا اتفاق افتاد.

وی تصریح کرد: اعتباری بیش از ۱۰ میلیارد ریال (یک میلیارد تومان) هرماه برای درمان و تأمین تجهیزات پزشکی افراد تحت پوشش موسسه هزینه می‌شود که سهم هر بیمار ۱۴۰ میلیون ریال است در حالی که هزینه‌های این بیماران بیشتر از این مبلغ است.

تمدنی تأکید کرد: کسانی که عمق درد بیماران را بدانند، به عظمت کار خود پی می‌برند و نباید اجازه بدهیم که یک همنوع ما خانه و اثاث خانه خود را برای درمان بیماری‌اش بفروشد و ایثار عاشقانه می‌تواند حامیان را جلب کند و این آخرین پیام یک کودک مبتلابه سرطان است که مراقب خوبی‌هایتان باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha