• سه‌شنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402120804588
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان:

مطالعات در حوزه آب نیازمند تعیین ردیف بودجه مشخص است

مطالعات در حوزه آب نیازمند تعیین ردیف بودجه مشخص است

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان گفت: انجام مطالعات در برخی از نقاط استان نیازمند بازنگری است و تحقق و تسریع این مهم در گرو تعیین ردیف بودجه مشخص است.

علیرضا قاسمی شامگاه دوشنبه 7 اسفند در جلسه جهاد آبرسانی بیان کرد: برای انجام مطالعات جامع و جدید در حوزه آب و استفاده از ظرفیت‌های آبی استان تاکنون با برخی از اساتید و دانشگاه‌ها نشست‌هایی انجام شده اما تحقق این اهداف نیازمند تحقق اعتبار ویژه است و می‌طلبد تا برای انجام آن ردیف اعتباری در بودجه سال ۱۴۰۳ تعریف شود.

وی افزود: در اجرای تمامی طرح‌های آبرسانی مطالعات صورت گرفته و این سبب شده تا پروژه‌ها با موفقیت به سرانجام برسد.

وی ادامه داد: انجام مطالعات در بعضی از نقاط استان نیازمند بازنگری است و این اقدام می‌تواند در سرعت بخشیدن به اهداف تعریف شده و تامین آب مورد نیاز شهروندان استان نقش بسزایی ایفا کند.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز گفت: با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید و توان دانشگاهی طرح‌های آب و فاضلاب مطالعه و اجرا شود.

محمد کرمی بیان کرد: برای اجرای دقیق و مطمئن طرح‌های آبرسانی، لازم است پیش از شروع عملیات اجرایی مطالعات کامل و دقیق صورت گیرد.

وی افزود: جهت عبور از بحران آبی پیش‌رو لازم است از کمک دانشگاه‌ها برای انجام مطالعات لازم در حوزه آب استفاده شود و در این راستا باید با دانشگاه‌ها و اساتید مجرب نشست‌هایی به طور مداوم و منظم برگزار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: باید برای مدیریت و بهره‌بردن از پساب آب‌شیرین‌کن‌ شهر زاهدان از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرد.

کرمی بیان کرد: در کنار مدیریت مصرف و همچنین کنترل و پیشگیری از هدر رفت آب، استفاده مجدد از پساب ایجاد شده اهمیت بسیار بالایی دارد و می‌توان بخشی از نیاز استان را از طریق بازچرخانی آب تامین کرد.

وی افزود: در حوزه روستایی منطقه سیستان تعداد زیادی چاهک حفاری شده و میزان قابل توجهی آب از طریق آنها برداشت می‌شود؛ درحالی که می‌توان با ایجاد آب‌شیرین‌کن در مساجد یا مدارس برخی از روستاها و انتقال آب شیرین شده به مخزن‌های ذخیره روستا این چاهک‌ها را ساماندهی و مدیریت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha