• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402120905594
  • خبرنگار : 50037

یک نامزد انتخابات مجلس دوازدهم اعلام کرد

لزوم تصویب بسته حمایتی در مجلس برای تبدیل اقشار کم‌درآمد به کارآفرینان کوچک

لزوم تصویب بسته حمایتی در مجلس برای تبدیل اقشار کم‌درآمد به کارآفرینان کوچک

ایسنا/همدان یک نامزد انتخابات مجلس دوازدهم با اشاره به لزوم تصویب بسته حمایتی ویژه روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر در مجلس به منظور حمایت از اقشار کم‌درآمد گفت: در این بسته حمایتی مد نظر اقشار کم‌برخوردار به جای اینکه به استخدام در ادارات و مشاغل کاذب چشم بدوزند، خود به کارآفرین کوچک در روستا تبدیل می‌شوند.

علیرضا فعله‌گری در گفت‌وگو با ایسنا، ‌در پاسخ به اینکه برای متوقف کردن نرخ تورم مجلس چگونه می‌تواند قدم بردارد؟ اظهار کرد: تورم مردم را اذیت می‌کند و از طرفی هم باید دغدغه مالیات داشته باشند این معافیت‌های مالیاتی باید برای درآمدهای پایین باشد و برای صنایع بزرگ کشور که منابع ملی ما را صادر می‌کنند و سرشار از ثروت هستند، مضرب بخورد و از آنها مالیات دریافت شود.

وی در ارتباط با سیاست حمایتی مجلس از اقشار کم‌درآمد تصریح کرد: در رابطه با سیاست حمایتی از اقشار کم‌درآمد می‌توان یک قانون و برنامه تحت عنوان بسته حمایتی ویژه روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر طراحی کرد و به طور حتم می‌توان از این طریق جوانان و مردم حاشیه شهرها را که اکثراً روستایی هستند را به مهاجرت معکوس تشویق کرد.

فعله‌گری بیان کرد: اگر این امر رقم بخورد و مردم به سمت تولیدات و صنایع کوچک در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی هدایت شوند و نیاز کشور و کشورهای همسایه را رفع کنند، جمعیت روستانشین افزایش یابد، جوانان روستا به روستایی بودن خود افتخار کنند و امکانات لازم برای آنها فراهم و تسهیلات لازم پرداخت شود، بحث آب در روستاها مدیریت شود و دامداری و کشاورزی در سطح روستاها تقویت شده و پرورش یابد، بزرگترین خدمت در این قانون موردنظر به مردم می‌شود.

وی ادامه داد: در این بسته حمایتی مد نظر اقشار کم‌برخوردار به جای اینکه به استخدام در ادارات و مشاغل کاذب چشم بدوزند، خود به کارآفرین کوچک در روستا تبدیل می‌شوند.

این نامزد انتخابات مجلس دوازدهم در حوزه انتخابیه اسدآباد در پاسخ به این سوال که مجلس چگونه می‌تواند از زنان خانه‌دار حمایت کند؟ مطرح کرد: مجلس با تصویب قانونی که کسب‌وکارهای خانگی را تسهیل کند، می‌تواند از نقش مؤثری در حمایت از بانوان خانه‌دار برخوردار باشد.

وی خاطرنشان کرد: نیاز است در مجلس قانونی تصویب شود که به جای ماهی دادن به بانوان و زنان خانه‌دار، بحث حمایت از مشاغل خانگی حمایت شود، البته نه به صورت کاغذی و نه به صورت قوانینی که دولت در زمان اجرا بگوید اعتبار، طرح و برنامه نداریم.

فعله‌گری گفت: در این ارتباط اگر تمام جزئیات در قانون درنظر گرفته و به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که هر کسی که می‌خواهد قانون را اجرا کند و دستش باز باشد به طور قطع زنان خانه‌دار را با تصویب چنین قانونی می‌توان توانمند کرد تا استقلال مالی داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که در رابطه با بحث حمایت از فرزندآوری چه قوانینی نیاز است؟ اظهار کرد: قانونی که در حال حاضر در رابطه با ترغیب به فرزندآوری تصویب شده به هیچ وجه مردم را به فرزندآوری ترغیب نخواهد کرد، اینکه بگوییم شما ماشین ۵۰۰ میلیونی را ۳۰۰ میلیون بخرید و فرزنددار شوید، هیچ‌کس زیر بار این قضیه نمی‌رود و اینکه بگوییم اگر بچه‌دار شوید تسهیلات ارزان‌قیمت ۵۰ و یا ۱۰۰ میلیون تومانی به شما می‌دهیم، قابل قبول نیست چراکه مردم مشکل معیشتی دارند.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌کس از خانواده پرجمعیت و داشتن فرزند بیشتر بدش نمی‌آید اما وقتی مردم در خرج یک فرزند خود مانده‌اند، دیگر برای فرزندآوری تشویق نخواهند شد، ادامه داد: جوانی که سنش بالا رفته و امید به آینده ندارد و هنوز در معیشت خود دچار مشکل است، هیچ‌گاه با وام ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی و حتی یک میلیارد تومانی هم ازدواج نخواهد کرد، به طور قطع حل مشکل مسکن، معیشت و اقتصاد بهترین راهکار و سیاست و ریل‌گذاری برای تشویق و ترغیب به فرزندآوری است.

فعله‌گری یادآور شد: در حال حاضر تورم، اشتغال، صنعت و کشاورزی چالش‌های موجود کشور بوده که راه‌حلش آن است که گزینش‌ها برای حل این مشکلات براساس تخصص باشد و افرادی سر کارهای مربوطه قرار گیرند که در مدیریت کاردان و آشنا به امور باشند.

این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان به همکاری مجلس با دولت برای فائق شدن به مشکلات اعتقاد دارید؟ گفت: برای حل مشکلات کشور ارتباط دولت و مجلس یک اصل است. در کشورهایی که قائل به دموکراسی و جمهوریت هستند، این ارتباط بین دولت و مجلس خوب است که باشد و باید هم این ارتباط باشد اما نظارت باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: کار قواها با هم متفاوت است؛ مجلس مقننه، قانونگذار، سیاستگذار و ریل‌گذار است اما دولت، قوه مجریه و اجراکننده قوانین است. بنابراین اگر مجلس قانون خوب تصویب کند و روی بُعد نظارتی خوب عمل کند به طور قطع اتفاقات خوبی خواهد افتاد، اینکه دولت با مجلس همسو باشد این آسیب‌زا بوده و در بُعد نظارتی آن ضعیف شده و نمی‌تواند به خوبی نظارت داشته باشد. پس باید تضارب آراء وجود داشته باشد و نظارت براساس کارشناسی و تخصص باشد نه براساس مسائل تفکرات سیاسی.

فعله‌گری در رابطه با نقش کاندیداها در افزایش مشارکت حداکثری مردم در انتخابات گفت: به نظر بنده کسی که کاندیدا شده باید حرف دل مردم را بزند، اگر مردم احساس کنند کاندیدا و داوطلبی که حرف دل آنها را می‌زند و با مشکلات آنها آشناست و می‌تواند در مجلس مشکلاتشان را بیان کند، به طور قطع اعتماد آنها بازخواهد گشت.

وی اظهار کرد: برای ارتقاء مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و برای اعتمادسازی مردم در این برهه باید افرادی به میدان بیایند که کارنامه و برنامه دارند، مردم به وعده و وعید دیگر اهمیت نمی‌دهند، مردم اگر از کسی کارنامه و برنامه نبینند به طور قطع به او اعتماد نخواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha