• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1402120905957
  • خبرنگار : 50022

سرپرست دفتر فنی البرز:

شهرداری کرج طرحی برای جایگاه شارژ موتورهای برقی ارائه کند

شهرداری کرج طرحی برای جایگاه شارژ موتورهای برقی ارائه کند

ایسنا/البرز سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز بر تجهیز جایگاه‌های عرضه سوخت مایع منطقه البرز به طرح کهاب تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سید امیر فتاحیان روز چهارشنبه ۹ اسفند در  جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان که با حضور اعضای جلسه در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر ۸۶ جایگاه عرضه سوخت در سطح استان البرز فعال است که از این تعداد فقط ۱۳ جایگاه به طرح «کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین»۹۹ (کهاب) مجهز هستند.

فتاحیان با تاکید بر اینکه مدیریت و کاهش آلودگی هوا نیازمند اتخاذ تدابیر مناسب و بهره مندی از فناوری های نوین است، خاطرنشان کرد: تزریق وسایل نقلیه و خودروهای برقی به ناوگان حمل ونقل عمومی برای ایجاد یک زیست‌بوم پایدار در موضوع حمل و نقل شهری از جمله راهکارهایی است که امروزه مورد توجه دولت قرار گرفته است، به طوری که در کلانشهر کرج نیز شاهد خرید اتوبوس‌های برقی برای تحقق قانون هوای پاک بوده ایم.

وی افزود: در راستای تکمیل زنجیره استفاده از سوخت پاک و هیربدی شایسته است شهرداری کرج طرح مطالعاتی جایگاه‌های شارژ موتور سیکلت‌های برقی را ارائه دهد تا شهروندان بتوانند از این ظرفیت بهره لازم را ببرند.

سرپرست دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز بر الزام کارخانه سیمان آبیک برای ارائه طرح استفاده از سوخت پاک با همکاری شرکت های دانش بنیان تأکید کرد و گفت: کارخانه سیمان آبیک به عنوان بزرگترین کارخانه تولید سیمان خاورمیانه ملزم به رعایت تکالیف قانونی در خصوص هوای پاک است که باید با استفاده از ظرفیت علمی شرکت‌های دانش بنیان از سوخت‌های پاک جایگزین استفاده کند.

در این راستا مدیرعامل این کارخانه مکلف به ارائه طرح خود در جلسه آتی این کارگروه شد.

استقرار صنایع ریخته گری در شهرک های صنعتی البرز از دیگر موضوعات مهم مطرح شده در این کارگروه بود که فتاحیان بر ضرورت آن تاکید کرد.

وی در این رابطه گفت: بر اساس آمار شرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان البرز، میزان مصرف سوخت نفت کوره تا پیش از این ۱۵۷ میلیون لیتر بوده که طی سال‌های اخیر به ۹ میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی افزود: به صفر رسیدن این آمار نیازمند استقرار صنایع ریخته گری در شهرک‌های صنعتی با هدف دسترسی به سوخت گاز است که باید در دستور کار مسئولان استان قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha