• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402120906295
  • خبرنگار : 50201

فرماندار چالوس:

مشارکت حداکثری مؤلفه اقتدار نظام است

مشارکت حداکثری مؤلفه اقتدار نظام است

ایسنا/مازندران فرماندار چالوس گفت: مشارکت بیشتر، یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار نظام است که می‌تواند در توسعه و آبادانی گام‌های بهتری بردارد.

محمدشریفی امروز، ۹ اسفند در نشست خبری انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ساختار انتخابات در جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که امکان تقلب در آن وجود ندارد، اظهار کرد: ممکن است تخلف یا کم کاری از سوی برخی نامزدها و هواداران آن‌ها در زمان تبلیغات صورت گیرد اما با وجود ۱۹ تا ۲۱ نفر در هر صندوق، امکان تقلب وجود ندارد.

وی افزود: دشمن تا پیش از این همواره مدعی بود که انتخابات در کشور ما فرمایشی است اما چرا در حال حاضر مُصر است که مردم انتخابات را تحریم کنند، پس می‌دانند تقلبی صورت نمی گیرد.

فرماندار چالوس تصریح کرد: مشارکت بیشتر یکی از مؤلفه‌های قدرت و اقتدار نظام است که می‌تواند در توسعه و آبادانی گام‌های بهتری بردارد.

شریفی در ادامه گفت: از مجموع ۵۳ نفر افراد ثبت‌نام شده، ۲۰ نفر احراز صلاحیت نشدند و ۳۳ نفر به عنوان کاندیدای انتخابات مجلس معرفی شدند.

وی با بیان اینکه تا پایان فرصت انصراف کاندیداها تعداد ۸ نفر از رقابت در انتخابات اعلام انصراف کردند، گفت: جواد درویش، قربانعلی مشایخ، امین الله آزادیان، احمد تونی، تورج علی‌نیا، محمود مقدسی‌فر، سید رسول حسینی و سید محمود نور اشرف‌الدین اسامی انصرافی هاست. ضمن اینکه یک نفر دیگر در ساعت غیر تعیین شده انصراف داد که ثبت نشد.

فرماندار چالوس تعداد نهایی کاندیداهای این دوره از انتخابات در حوزه نوشهر، چالوس و کلاردشت ۲۵ نفر اعلام کرد و متذکر شد: تعداد هزار و ۹۳۸ نفر ارکان برگزار کننده انتخابات در شهرستان چالوس هستند.

شریفی خاطرنشان کرد: تعداد شعب اخذ رای در کل شهرستان ۱۰۲ است که از این تعداد ۶۶ شعبه ثابت و ۳۶ شعبه سیار خواهد بود.

وی ادامه داد: در بخش مرکزی ۷۷ شعبه اخذ رای وجود دارد که از این تعداد ۶۰ شعبه ثابت و ۱۷ شعبه سیار است همچنین در بخش مرزن آباد نیز از مجموع ۲۵ شعبه اخذ رای، ۶ شعبه ثابت و ۱۹ شعبه سیار خواهد بود.

وی تاکید کرد: در حوزه شهری شهرستان نیز ۶۵ شعبه اخذ رای داریم که از این تعداد ۵۸ شعبه ثابت و ۷ شعبه سیار خواهد بود همچنین تعداد شعبات روستایی شهرستان چالوس نیز ۳۷ شعبه است که ۸ شعبه ثابت و  ۲۹ شعبه سیار است.

فرماندار چالوس در پایان گفت: از مجموع آرای ماخوذه، یک پنجم به اضافه یک رای بایستی توسط یک کاندیدا اخذ شود در غیر اینصورت انتخابات به مرحله دوم کشیده می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha