• چهارشنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۹:۰۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402120906328
  • خبرنگار : 50225

رئیس شورای شهر اهواز:

تولید قدرت در نظام جمهوری اسلامی از طریق صندوق‌های رأی است

تولید قدرت در نظام جمهوری اسلامی از طریق صندوق‌های رأی است

ایسنا/خوزستان رئیس شورای شهر اهواز گفت: اگر می‌خواهیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر قدرت، توانایی و شتاب این نظام بیفزاییم، باید رای بدهیم زیرا این نظام، نظام جمهوری اسلامی است و تجلی جمهوریت در انتخابات و تولید قدرت از طریق صندوق‌های رای است.

سید محمدعلی پورموسوی در یکصد و چهل و پنجمین جلسه صحن شورای شهر اهواز که امروز (۹ اسفندماه) برگزار شد، با اشاره به در پیش بودن انتخابات اظهار کرد: نقطه حرکت و استارت موفقیت‌ها در ایام انتخابات است؛ این تغییرات تمدن‌ساز است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: انتخابات و رأی دادن، قانونی‌ترین، شفاف‌ترین، مهم‌ترین و تاثیرگذارترین ابزار تولید قدرت است. اگر می‌خواهیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر قدرت، توانایی و شتاب این نظام بیفزاییم، باید رای بدهیم زیرا این نظام، نظام جمهوری اسلامی است و تجلی جمهوریت در انتخابات و تولید قدرت از طریق صندوق‌های رأی است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: برای اینکه واقعیت‌های پیرامون این موضوع را متوجه شویم باید بینیم در نظام بین‌الملل، صنعت، اقتصاد و موارد دیگر کجا بودیم و اکنون در کجا قرار داریم. اینقدر از مواهب پیرامون استفاده می‌کنیم و مغروق هستیم که حس نمی‌کنیم کجا بودیم و به کجا رسیدیم.

وی بیان کرد: درست است که در برخی حوزه‌ها مشکلات داریم اما باید توجه شود مشکلات از آن کسی است که در میدان و در حال حرکت به سمت جلو و مقتدر است و مشکلات از آن درمانده تو سری‌خور نیست.

پورموسوی گفت: در نظام بین‌الملل، ایران یکی از تاثیرگذارترین قدرت‌های عالم است و در این هیچ شکی وجود ندارد. همان زمانی که قدرت شاه را شکستیم و آمریکا را از این مملکت بیرون کردیم، خود به خود قدرت تاثیرگذاری اتفاق افتاد و اکنون این قدرت را افزایش داده‌ایم.

وی افزود: اکنون بازوهای قدرت نظام جمهوری اسلامی تنها متعلق به داخل نیست. در داخل مسلط هستیم اما الان در مورد مسائل بین‌الملل صحبت می‌کنیم که بدون نام و اذن ایران هیچ موضوع بین‌المللی قابل حل و فصل نیست.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: برای ادامه این روند رو به رشد قدرت، باید مرتب به قدرت جمهوری اسلامی ایران بیفزاییم و یکی از ابزارهای تولید قدرت در این نظام، آرای مردم است. چه کسانی که رأی می‌دهند و چه کسانی که بر جریان رأی‌گیری‌ها و انتخابات قدرت‌افزایی می‌کنند، در این عرصه موفق هستند.

وی بیان کرد: امیدواریم همچنان این عرصه در این مرحله نشانه‌گذاری برای پیشرفت، قدرت و سلامت جمهوری اسلامی در دنیا باشد.

تصویب بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری اهواز در شورا 

به گزارش ایسنا، در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای شهر اهواز که با ۱۴ دستور کار برگزار شد، نظریه فرمانداری به مصوبه شماره ۲ از جلسه ۱۴۴ شورا (عناوین بهای خدمات به استناد قانون درآمد و هزینه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سال ۱۴۰۳»، لایحه اصلاحیه بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز، متمم بودجه اعتبارات هزینه‌ای سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز متمم بودجه تملک دارایی‌های مالی سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز و متمم بودجه تبصره پرداخت بدهی‌های قطعی شده سنواتی سال ۱۴۰۲ شهرداری اهواز به تصویب رسید.

همچنین بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ شهرداری اهواز، لایحه مناقصه نیروهای حجمی، خدمات عمومی بر اساس ساعت به تعداد ۸۰۲ در سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲، سومین برنامه راهبردی شهردار (اهواز ۴۰۵)، لایحه مناقصه احداث سایبان توقفگاه‌های اتوبوس در پایانه قدس، لایحه مناقصه تعریض و بهسازی پل راهنمایی اهواز و لایحه مناقصه تکمیل ساختمان اداری منطقه ۸ شهرداری اهواز به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

همچنین دستور کار لایحه دستورالعمل اجرایی پنجره واحد مجوزها مبتنی بر ملک، لایحه مزایده فروش مغازه‌های ملکی شهرداری واقع در مجتمع پارکینگ طالقانی بررسی و رسیدگی به غیبت‌های اعضای محترم شورا با استناد تبصره ۱ و ۲ ذیل ماده ۱۶ آیین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر مصوب ۱۳۸۰/۱/۲۴هیات وزیران، در جلسات آتی رسیدگی خواهد شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha