• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121107374
  • خبرنگار : 50237

/برای وطن/

قدم به قدم تا انتخاب سرنوشت

قدم به قدم تا انتخاب سرنوشت

ایسنا/همدان گام‌ها یکی پس از دیگری برداشته شد تا به یازدهم اسفند ۱۴۰۲، روز انتخابات رسید و امروز ملت ایران از همه طیف‌های جنسیتی، سن و سال، قومی، دینی، مذهبی و طبقاتی جمع شدند تا کار را پای صندوق‌های رأی انتخابات مجلس دوازدهم تمام کنند و چه شایسته و جانانه آن را به منزل می‌رساندند.

امروز صحنه‌هایی نو از همدلی و عشق به میهن به نمایش درآمد، از شوق حضور نوجوانان رأی‌اولی که برای نخستین‌بار شرکت در تعیین سرنوشت کشور را تجربه کردند تا پیرمردان و پیرزنانی که شناسنامه‌شان مملو از آثار مهرهایی بود که مشارکت در انتخابات گذشته را حکایت می‌کرد. 

همه آمده بودند تا بار دیگر در صحنه سیاسی حضور خود را اعلام کنند و دشمن بداند که هیچ تحریم و ترفندی نمی‌تواند آنها را از حمایت از نظام و ارزش های انقلاب بازدارد.

همه تلاش‌شان را کردند، گفتند نمی‌آیند چون دلسردند، امیدی به این مردم برای پشتیبانی از انقلاب نیست اما آمدند از کودکان در آغوش مادر به عنوان چشم امید آینده ایران تا پیرمردان و پیرزنانی که سرد و گرم روزگار را در همین آب و خاک چشیده‌اند.

دشمنانی که چندین ماه به صورت شبانه‌روزی به شکل‌های مختلف برای کاهش مشارکت مردم تلاش کردند و آنها از این مردم می‌ترسند، از همین‌هایی که گاهی دل‌شان از سیاست‌های داخلی گرفت، گاهی گرانی کمرشان را خم کرد اما در این سرمای جانسوز می‌آیند، پای انقلاب‌شان مهر تأیید می‌زنند و دهان دشمنان‌شان را می‌بندند.

در یازدهم اسفندماه سال ۱۴۰۲ دریایی از حضور و همبستگی در جای جای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین به راه افتاد و مردم در صف‌هایی متحد و همدل آگاهانه و آزادانه برگه‌های رأی را به صندوق‌ها ریختند و به توطئه‌های دشمنان قاطعانه «نه» گفتند.

پسر جوان رأی‌اولی همدانی هنگام خروج از شعبه اخذ رأی توجهم را جلب کرد چراکه از نخستین مهر شرکت در انتخابات بر شناسنامه‌اش عکس می‌گرفت. این پسر جوان در پاسخ به خبرنگار ایسنا می‌گوید: قصد دارم تصویر مهر آبی رنگ انتخابات مجلس دوازدهم بر شناسنامه‌ام را در فضای مجازی منتشر کنم تا شادمانی و افتخار آن را با همه به اشتراک بگذارم و این خوشحالی برای حس واقعی مشارکت در سرنوشت سیاسی- اجتماعی و جستجو برای یافتن نامزد اصلح است اما پس از این کار را تمام شده نمی‌دانم.

در صف طولانی و بهم پیوسته یکی از شعب اخذ رأی همدان پیرمردی را دیدم که شناسنامه کهنه خود را در دست داشت، محل مهر انتخابات شناسنامه اش به زحمت جای یک ثبت دیگر را نشان می داد اما استوار برای تصمیم خود ایستاده بود تا رأی خود را بر صندوق بیندازد و با وجود اینکه به عصا تکیه داده بود تا توان ایستادن داشته باشد، با افتخار اعلام می‌کند که برای سربلندی ایران، پیروزی اسلام و انجام وظیفه شرعی خود در نخستین ساعات رأی‌گیری شرکت کردم.

از سمت دیگر صدای کودکانه‌ای با شور و شوق به گوشم می‌رسد که خطاب به پدرش اجازه پر کردن برگه را می‌خواهد تا به جای پدر اسامی را بنویسد و آن مرد نیز که گویی فرزندش را همراه خود آورده تا از همین سن انتخاب و نحوه نقش داشتن در تعیین سرنوشت خود را به او بیاموزد، با خوش‌رویی به نشانه مثبت سر تکان می‌دهد و بعد از اینکه انگیزه حضور او و همراه آوردن فرزندش را جویا می‌شوم، در پاسخ می‌گوید: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی بوده اما علاوه بر آن برای آینده فرزندم در این انتخابات شرکت کردم تا دشمن به خود اجازه دخالت در امور کشور را نداده و با تشکیل مجلس قدرتمند نقشی در آینده و امنیت دخترم داشته باشم.

او با بیان اینکه مردم امروز نشان می‌دهند که همانند همیشه در مواقع حساس و ضروری پشتیبان کشور بوده و برای حفظ و ساخت ایران قوی از هیچ کاری دریغ نمی‌کنند، ادامه می‌دهد: امروز دخترم را به همراه خود آوردم تا از همین سن کم بیاموزد که علاوه بر انتخاب در زندگی شخصی خود باید انتخاباتی نیز در سطح ملی برای مشارکت اجتماعی و تعیین سرنوشت خود داشته باشد.

در انتهای صف جوانی با تیپ به‌روزی ایستاده بود و علت حضورش را اینگونه توضیح می‌دهد که درست است نسل جدید بوده و انقلاب را در تعریف بزرگترها شنیده است اما اگر در انتخابات شرکت نکنیم افرادی که شایستگی کمتری دارند به مجلس شورای اسلامی وارد شده و تصمیماتی می‌گیرند که بر سرنوشت همه ما تأثیر می‌گذارد و حتی ممکن است ایران تضعیف شود پس برای حفظ اقتدار کشور آمده‌ام.

این پسر جوان ادامه می‌دهد: بسیاری از دوستانم مرا تشویق می‌کردند که به نشانه اعتراض به شرایط حاضر در انتخابات شرکت نکنم اما عدم مشارکت در انتخابات می‌تواند باعث تشدید تحریم‌ها و برنامه‌ریزی اقدامات بدتری از سمت دشمن شود و هنگامی‌که آنها عرصه را خالی می‌بینند برای ایجاد توطئه تحریک شوند بنابراین مردم باید فارغ از انتقادی که دارند برای تشکیل یک مجلس کارآمد و احترام به حق رأی و مشارکت در تعیین سرنوشت خود پرشورتر از همیشه در انتخابات شرکت کنند.

امروز انقلاب نیاز به حضور تک تک مردم ایران دارد تا بتواند اقتدار خود را به جهانیان ثابت کند. دشمن با تبلیغات و ترفندهای مختلف سعی کرد که از این شرایط اقتصادی برای دلسرد کردن مردم استفاده و به گونه‌ای کاری کند که مردم انتخابات را تحریم کرده و مشارکت نداشته باشند.

امروز همه جهان چشم‌های خود را به انتخابات و مردم ایران دوخته‌اند و این مردم با حضور خود اقتدار و عزت کشورشان را با مهر زدن بر شناسنامه‌هایشان به اثبات می‌رسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha