• جمعه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۸:۳۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402121107820
  • خبرنگار : 50675

/برای وطن/

حال و هوای انتخابات امروز در قم چگونه بود؟

حال و هوای انتخابات امروز در قم چگونه بود؟

ایسنا/قم امروز روز سرنوشت کشور است و مردم در تکاپوی انتخاب نماینده اصلح هستند، اما باید دید در این بین حضور مردم به چه صورتی بوده و چه کسانی شرکت کرده بودند؟

امروز خیابان‌های کشور حال و هوای دیگری دارد، در سرتاسر شهر شور و اشتیاق می‌توان دید، چرا که امروز روز تعیین سرنوشت ملت در پای صندوق‌های رای است، ‌ ملتی که سال‌ها جنگیدند و خون دادند تا روزی بتوانند آزادانه سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

وعده ما ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ بود و امروز شاهد خوش قولی مردم ایران در پای صندوق‌های رای هستیم، مردمی که با تفکرات مختلف قصد اعمال سلیقه در سرنوشت کشور را دارند، مردمی که دغدغه‌شان به حرکت درآوردن موتور پیشرفت جامعه است، از همین رو از صبح جمعه یک به یک به پای صندوق‌های رای آمده‌اند.

اما نمایندگان مجلس، باید جواب مناسبی به اعتماد مردم بدهند، چرا که سرنوشت ۸۷ میلیون در دستان آن‌هاست، کسانی که وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر دستگاه‌های اجرایی را دارند، همه چشم امید مردم به آن‌هاست تا بتوانند شرایط اقتصادی کشور را بهبود بخشند و امید به زندگی را در دل مردم روشن کنند.

حال خبرنگار ایسنا به سراغ دو تن از اساتید دانشگاه رفت تا حس و حال مردم را از نگاه آن‌ها ببیند؛

مردم انتخابات را از عینک دین نگاه می‌کنند

عزیزالله فهیمی که عضو هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم است، می‌گوید: مردم ایران به دلیل زمینه مذهبی خود، سیاست را از دید عقایدشان می‌بینند و به همین دلیل با وجود مشکلات کشور به پای صندوق‌های رای می‌آیند و به تبلیغات دشمنان هم توجهی ندارند و اتفاقا همین هم عامل پیروزی همیشگی ملت ایران است.

وی ادامه می‌دهد: در حوزه‌های انتخاباتی کشور از تمام اقشار جامعه به پای صندوق‌های رای آمدند، چرا که مردم انتخابات را به مانند نماز می‌نگرند، حال اگر انتخابات ایران را با دیگر کشورها مقایسه کنیم، متوجه آن می‌شویم که دیگر کشورهای غربی با وجود احزاب سیاسی، مردم استقبال خوبی از انتخابات‌شان ندارند اما در ایران، بعد از گذشت ۴۵ سال می‌بینیم که مردم چگونه با اشتیاق و بدون اجبار به پای صندوق‌های رای می‌آیند.

فهیمی درباره نحوه برگزاری انتخابات در دیگر کشورها می‌گوید: در خیلی از کشورهای جهان عدم شرکت در انتخابات مجازات به همراه دارد، ولی در ایران با وجود عدم مجازات، مردم به پای صندوق‌های رای می‌آیند و در راستای تقویت نظام تلاش می‌کنند.

رای دادن وظیفه شرعی است

ستایش‌پور هم که از دیگر اعضای هیئت علمی دانشکده حقوق دانشگاه قم است می‌گوید: امروز جمهوری اسلامی بستر دخالت مردم در سرنوشت خودشان را از طریق رای گیری محقق کرد و امروز روزی بود که با شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان توانستیم حق و وظیفه شرعی خویش را به صحنه عمل آوریم.

وی اضافه می‌کند: مردم هم با روحیه جست و جوگری به پای کار آمدند تا نماینده اصلح خود را انتخاب کنند و من به شخصه حضور پرشور مردم را دیدم کما اینکه آمار رسمی این حضور پرشور را با عدد نشان خواهد داد و جالب اینجاست که جوانان حضور بسیار پررنگی در انتخابات داشتند.

ستایش‌پور در پایان گفت: من احساس بسیار خوبی دارم از اینکه می‌توانم نمایندگان کشور را خودم انتخاب کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha