• سه‌شنبه / ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۱
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402121511206
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

استاندار خبر داد

تولید ۱۴ میلیون نهال در آذربایجان شرقی با هدف اجرای سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری

تولید ۱۴ میلیون نهال در آذربایجان شرقی با هدف اجرای سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست راهبردی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در حوزه محیط زیست و تاکید بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور اعلام کرد: در راستای عمل به این سیاست‌ها، امسال ۱۴ میلیون نهال در استان تولید شده است.

مالک رحمتی روز سه‌شنبه در آیین درخت کاری مجموعه تفریحی گردشگری عون بن علی ضمن تبریک روز درختکاری و هفته منابع طبیعی اظهار کرد: باتوجه به سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت در کشور، تقسیم کاری توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی بین استان‌ها انجام شده است.

وی با بیان اینکه امسال در آذربایجان شرقی ۱۴ میلیون نهال تولید شده است، افزود: حفظ طبیعت و محیط زیست یکی از موضوعات حائز اهمیت در استان است به طوری که هوای پاک و احداث کمربند سبز از جمله عناصر تاثیرگذار در تغییر وضعیت محیط زیستی اقلیم استان محسوب می‌شود.

وی با ابراز امیدواری از ورود بخش خصوصی در حوزه درختکاری به خصوص در مجموعه‌های صنعتی استان، تشریح کرد: با تلاش تمامی دست اندر کاران انتظار داریم در حوزه درختکاری با رشد مطلوبی مواجه شویم تا بر پایه اقدامات منسجم شاهد تحقق شعار، هر ایرانی سه درخت باشیم.

تولید ۱۴ میلیون نهال در آذربایجان شرقی با هدف اجرای سیاست‌های راهبردی مقام معظم رهبری

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی نیز در این مراسم اظهار کرد: توسعه ۵۰ هکتاری در عون‌بن‌علی آغاز و سپس انتخاب بهترین گونه‌های گیاهی براساس شرایط انجام یافته است و همچنین ۶ هزار نهال نیز برای کاشت در منطقه شرق عون‌بن‌علی به سمت دره یاران، خریداری شده است.

بابک دانش‌پناه با اشاره به طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور با بیان اینکه در این راستا در مجموعه عون‌بن‌علی ۲۶ هزار اصله درخت کاشت می‌شود، خاطرنشان کرد: ۶ هزار اصله درخت در انواع گونه‌های گیاهی را خود سازمان و مابقی نیز توسط منابع طبیعی استان تامین خواهد شد به طوری که آب این مجموعه با استفاده از مخزن تعبیه شده، تامین می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با بیان اینکه امسال سازمان توسعه و عمران عون‌بن‌علی برای توسعه زیرساخت‌های خود ۲۰ میلیارد تومان هزینه کرده است، یادآوری کرد: ۱۰ میلیارد تومان نیز برای کاشت گونه‌های گیاهی هزینه شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha