• چهارشنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402121611815
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان خبر داد؛

آغاز طرح نظارتی رمضان و نوروز در گیلان با گشت روزانه ۴ اکیپ

آغاز طرح نظارتی رمضان و نوروز در گیلان با گشت روزانه ۴ اکیپ

ایسنا/گیلان مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: طرح ویژه نوروز و ماه رمضان تعزیرات حکومتی استان از ۱۵ اسفندماه با پیش‌بینی روزانه سه اکیپ نظارتی در رشت و یک اکیپ در ۱۲ شهرستان تابعه دیگر گیلان آغاز شد.

مرتضی امینی امروز، ۱۶ اسفندماه در گفت وگو با خبرنگاران، از آغاز طرح ویژه تعزیرات حکومتی استان گیلان در نوروز و ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: این طرح با هدف حفظ ثبات قیمت‌ها در بازار به ویژه مراکز عمده خرید و عرضه کالاهای اساسی، نمایشگاه‌های بهاره، میادین میوه و تره‌بار، شرکت‌های مسافرتی، رستوران‌ها، قنادی‌ها و... اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه مرحله اول طرح مذکور از ۱۵ اسفندماه امسال آغاز شده و تا ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ ادامه دارد، افزود: مرحله دوم از اول فروردین ماه ۱۴۰۳ آغاز می شود و تا ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ ادامه دارد؛ البته تمرکز نظارت‌ها در مرحله دوم بر مراکز اسکان و پذیرایی، اقامتگاه‌ها، اماکن زیارتی، زائرسراها و هتل‌ها و مراکز توزیع اقلام ماه مبارک رمضان است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اشاره به اجرای گشت‌های نظارتی نوروز و ماه رمضان در ۱۳ شهرستان، خاطرنشان کرد: روزانه سه اکیپ نظارتی در شهرستان رشت و یک اکیپ ویژه در سایر شهرستان‌ها کلیه کار بازرسی را انجام می‌دهند.

امینی با بیان اینکه گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی با همراهی دستگاه‌های ناظر انجام می‌شود، گفت: هر گروه بازرسی شامل ناظران مشترکی از تعزیرات حکومتی، صمت، اتاق اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، بسیج اصناف، گردشگری، پلیس اماکن و پلیس امنیت اقتصادی است که فرایند توزیع و عرضه انواع کالا و خدمات بازار شب عید و ماه مبارک رمضان را نظارت می‌کنند.

وی از رسیدگی به بخش عمده پرونده‌های تعزیراتی در استان گیلان خبر داد و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون با رسیدگی به ۲۴ هزار و ۶۸۰ پرونده، ۹۹.۹ درصد پرونده‌های رسیده به تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفته و مختومه شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با بیان اینکه سرعت رسیدگی جهت ایفای نقش بازدارندگی و برخورد با تخلفات اقتصادی از اهمیت ویژه برخوردار است، خاطرنشان کرد: هر کدام از این پرونده‌ها به طور میانگین در کمتر از ۱۱ روز رسیدگی گردیده و در حال حاضر فقط ۱۰۸ پرونده باقی مانده است.

وی یادآور شد: برای متخلفان پرونده‌های رسیدگی شده رای محکومیت صادر گردیده و در مجموع به پرداخت ۱۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد و ۵۴۴ میلیون و ۷۹۲ هزار ریال جریمه محکوم شدند.

امینی اضافه کرد: سامانه گویای ۱۳۵ تعزیرات حکومتی آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات احتمالی در بازار سراسر استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha