• جمعه / ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402121812885
  • خبرنگار : 50416

امام جمعه همدان:

سازوکار تبلیغات در انتخابات نیازمند اصلاح است

سازوکار تبلیغات در انتخابات نیازمند اصلاح است

ایسنا/همدان امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه سازوکار تبلیغات در انتخابات نیازمند اصلاح است، گفت: فلسفه انتخابات تحقق اراده جمعی در مدیریت جامعه است نه بستر قدرت‌طلبی‌ها، بنابراین باید سازوکاری طراحی شود که تبلیغات در دوران انتخابات آسیب‌های این روش‌ها را که در حال حاضر استفاده می‌شود، نداشته باشد.

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه ۱۸ اسفند در خطبه‌های نمازجمعه همدان، اظهار کرد: نخبگان دانشگاهی و حوزوی باید با فکر و مشورت، روش‌هایی در عرصه تبلیغات انتخاباتی طراحی کرده تا آسیب‌های کمتری داشته باشد و بتوان به انتخاب‌های واقعی‌تری دست پیدا کرد.

وی ضمن تقدیر از مردم استان همدان بابت مشارکت ۴۴ درصدی در عرصه انتخابات، این درصد از مشارکت مردم را به لحاظ شرایط حاکم بر جامعه خوب ارزیابی کرد و خطاب به منتخبان مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید بدانیم این مسئولیت‌ها تمام‌شدنی است.

شعبانی‌موثقی با گریزی به سخنان امیرالمؤمنین(ع) مطرح کرد: این مسئولیتی که امروز به دست شما رسیده، امانت مردم است و شما امین این مردم هستید؛ کسی که در این مسئولیت خیانت کرده، آن را با هوا و هوس خود مخلوط کند و از این مسئولیت به دنبال طعمه و به قدرت رساندن اطرافیان و رانت‌خواری باشد، به فرموده امیرالمؤمنین(ع) تا روز قیامت ملعون است.

وی با تأکید بر اینکه این مسئولیت‌ها زمانی مبارک می‌شود که به آخرت ما ضرر نزند و مقدمه رشد معنوی ما باشد، افزود: در حال حاضر همه باید در کنار یکدیگر برای رفع مشکلات کشور تلاش کنیم چراکه مردم با همه مشکلات پای کار آمدند و این میزان مشارکت در شرایطی که مشکلات عدیده‌ای در جامعه وجود داشت، قابل تقدیر است.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه به اعتراضات برخی کاندیداها به صورت قانونی رسیدگی خواهد شد، تصریح کرد: باید اختلافات را کنار بگذاریم و کمر همت را برای خدمت به مردم ببندیم چراکه مدت‌ها مشغول تحلیل‌های غلط شدن، توان خدمت را تقلیل می‌دهد.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت مسائل اخلاقی در فضای انتخاباتی، خطاب به افرادی که طی این مدت مشغول تهمت و گمانه‌زنی‌های بدون دلیل و تحلیل‌های غلط بودند، گفت: انتخابات تمام شد اما این رفتارها در اعمال ما ثبت شد و ما باید از برخی بداخلاقی‌ها توبه و قبل از ورود به ماه مبارک رمضان خانه‌تکانی و خود را برای ورود به این ماه بزرگ آماده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha