• شنبه / ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402121913658
  • خبرنگار : 71062

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی و سیاحتی کوثر تاکید کرد:

خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران با حفظ کرامت و عزت

خدمت به خانواده‌های شهدا و ایثارگران با حفظ کرامت و عزت

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی و سیاحتی کوثر گفت: کارکرد اصلی این سازمان، بهره‌مندی خانواده‌های شهدا و ایثارگران از خدمات مناسب است.

به گزارش ایسنا، دکتر میثم جعفری در یک نشست خبری اظهار کرد:این سازمان برای خدمت به خانواده‌های ایثار و شهادت بنا شده و خدمات آن باید همه جانبه باشد و موضوعات فرهنگی در آن اهمیت زیادی دارد. این سازمان علاوه بر اینکه امکان اقامت ایثارگران را فراهم می‌کند بخشی از نظام اردویی بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز محسوب می‌شود و در حال حاضر ۲۷۱ مرکز ارائه خدمات در سراسر کشور  در این راستا فعالیت می کنند. به طوری که از ابتدای سال تا کنون با هزینه ۱۲۰ میلیارد تومان، به  ۲۴۷ هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه هدف بنیاد شهید خدمات ارائه داده است.

به گفته جعفری، خدمات در سازمان فرهنگی سیاحتی کوثر از دولت بودجه نمی‌گیرد و حتی سودآور شده است بنابراین در حد اداره خودگردان به سایر افراد خدمات ارائه می‌کنیم و برای خدمت به ایثارگران پروژه‌های سفر و نظام اردویی مناسبی را طراحی و برنامه‌ریزی می‌کنیم به گونه‌ای این مراکز همواره در اختیار ایثارگران باشد و اقدامات لازم برای تشکیل زنجیره لازم شامل عقد تفاهم‌نامه، طراحی سامانه‌های مورد نیاز، همکاری با استان‌ها و ... انجام شود. موضوع مهم این است که در جامعه ایثارگری احساس منزلت و کرامت را تقویت کنیم .

به گفته وی،  در سال ۱۴۰۲ پانزده هزار نفر با وام ۶۰ میلیارد تومان به سفر عتبات رفته‌اند و ما نیمی از هزینه را پرداخت کردیم. امسال همچنین به ۲۶۶ هزار نفر خدمات در اردوهای سه روز به جامعه هدف در مشهد و شمال کشور ارائه شده است. ۱۷۰۰ تخت اقامتی و ۸۰۰ تخت در موسسه ایثار هم در این راستا خدمات می‌دهند. مجتمع‌های ایثار هم فرصت خوبی برای تبدیل شدن به هتل دارند  و ۲۶ مجمتع ایثار را بردیم به سمت تبدیل به مراکز اقامتی.

جعفری ادامه داد: برای توزیع عادلانه خدمات، سامانه «شاهد سیر» راه‌اندازی و به سامانه سجایای بنیاد شهید وصل می‌شود و هر ایثارگر در این سامانه کیف پول دارد و با استفاده از آن می‌تواند آسان‌تر خدمات را دریافت کند. در کنار این اقدام،ارتقاء ظرفیت‌های مجتمع اقامتی، گردشگری و تفریحی نیز مد نظر ما قرار دارد. جامعه هدف بنیاد شهید ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است اما تنها ۴۰۰۰ تخت شب امکان داریم و طبیعی است که نمی‌توانیم همه را پاسخ بدهیم. از سوی دیگر برای اولین بار برای هتلداری هویتی را ایجاد کرده‌ایم که هتل‌ها، مراکزی برای ارایه خدمات سلامت و خدمات فرهنگی باشند. مثلا اولین کتابخانه را با ۱۵۰۰ کتاب و دسترسی به نرم افزارهای کتابخوان در کلاس هتلی و در هتل خورشید مشهد با حضور وزیر ارشاد افتتاح کردیم و این کار را در هتل‌های ۵ ستاره کشور ادامه خواهیم داد.

وی در پایان گفت: شناسایی و تقویت زیرساخت‌های لازم جهت انجام مأموریت‌های هنری، فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تولید و ساخت آثار فاخر هنری و فرهنگی برای ترویج فرهنگ جهاد و ایثار با همکاری معاونت فرهنگی، بهره‌برداری از مراکز فرهنگی، آموزشی، ورزشی و سایر اماکن در اختیار در راستای انجام ماموریت‌ها و وظایف محوله از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران، استعدادیابی و برگزاری دوره‌های آموزشی و مهارت افزایی برای عناصر مستعد فرهنگی، هنری، ادبی و رسانه‌ای مرتبط با موضوع ایثار و شهادت، ایجاد انضباط مالی، شفافیت و سوددهی با هدف تقویت فعالیتهای ماموریتی و تدوین و پایش مستمر برنامه عملیاتی منطبق بر اسناد بالادستی از جمله ماموریت‌های دیگر این سازمان به شمار می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۱۹ ۱۷:۲۵

با سلام آقای محترم من خودم جانباز دفاع مقدس هستم تا الان که این متن رو مینوسم هیچ کمکی یا هزینه ایی بابت فرهنگی و زیارت و.... دریافت نکرده ام

avatar

سلام من جانبازان شیمیایی هستم که با ناتوانی موستجر جانبازان ۵۰%بودم که من فرستادن کمسیون در صدر کن ۴۰%این جانبازان وقتی که سن بالا میره سن ۶۸که دو قدم را نمی توان راه بروم خیلی ممنون