• سه‌شنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122215778
  • خبرنگار : 50664

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خبرداد

تامین مالی ۱۳۶۰ میلیارد ریالی جهت ادامه جهاد آبرسانی به روستاهای خراسان رضوی

تامین مالی ۱۳۶۰ میلیارد ریالی جهت ادامه جهاد آبرسانی به روستاهای خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی از تامین مالی ۱۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ادامه جهاد آبرسانی به روستاهای خراسان رضوی خبر داد.

حسین امامی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه روند اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان مثبت بوده، از تامین مالی ۱۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار جهت ادامه جهاد آبرسانی به روستاهای خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: آبرسانی به ۴۰ روستا در قالب این طرح تا پایان سال جاری به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی افزود: قرارداد آبرسانی به روستاهای محروم در قالب جهاد آبرسانی با اعتبار ۵۷۵۵ میلیارد ریال با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده است. همچنین در خصوص تامین آب کارگاهی مسکن ملی تاکنون انشعابات آب شرب ۳۰۰۰ واحد نصب شده و ۳۵۰۰ واحد نیز آماده نصب است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی تصریح کرد: تاکنون در تامین زیرساخت‌های آب و فاضلاب نهضت ملی مسکن در استان ۲۰۶۰ میلیارد ریال اعتبار صرف شده و اعتبار لازم جهت تکمیل بخش آب واحدهای برخوردار از زمین ۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و بخش فاضلاب ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

امامی با بیان اینکه پایداری وضعیت آب شرب سال آینده خراسان رضوی با بهره‌برداری از پروژه‌های دردست اقدام رقم می‌خورد؛ به جزئیات پروژه‌های تامین آب شرب پایدار در این استان برای سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها شامل حفر، تجهیز، جابه‌جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال آب، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ مترمکعب و احداث و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ است.

وی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد بوده و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این تعداد پروژه ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی اضافه کرد: در سال آینده ۳۶ شهر به عنوان مناطق دارای تنش اولویت یک در استان وجود دارند که کسری آب در این شهرها در پیک مصرف ۱۰۹۴ لیتر بر ثانیه است.

امامی خاطرنشان کرد: با ادامه پدیده خشکسالی افت سالانه ۵ تا ۱۰ درصدی ظرفیت تامین آب شرب شهرها و روستاها را در خراسان رضوی شاهدیم؛ این در حالی است که نیاز آبی استان ۱۵ هزار و ۶۰۰ لیتر برثانیه است که این رقم در حال حاضر با احتساب پروژه‌های بهره‌برداری‌شده در دهه فجر امسال به ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر رسیده است.

وی با بیان اینکه خراسان رضوی همچنان با کسری آب به میزان ۱۱۰۰ لیتر برثانیه مواجه است، به دیگر برنامه‌های آبفا برای پایدارسازی آب شرب روستاها اشاره کرد و گقت: آبفای استان براساس سناریوهای تهیه شده، بخشی از پروژه‌های اصلاح شبکه روستایی را با کمک خیرین و مشارکت مردم اجرا می‌کند که از محل مشارکت افراد خیر و واقفین آب، تاکنون ۵۲۵ روستای استان با تامین لوله و اتصالات به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال آبرسانی شده و یا در حال آبرسانی است. امیدواریم خراسان رضوی با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های در دست اقدام رفع تنش، از وضعیت پایدار آبی در سال آینده برخوردار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha