• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402122316699
  • خبرنگار : 50649

در دانشگاه پیام‌نور کازرون

همایش ملی «مدیریت پویا و اقتصاد دانش‌بنیان» برگزار شد

همایش ملی «مدیریت پویا و اقتصاد دانش‌بنیان» برگزار شد

ایسنا/فارس نخستین همایش ملی «مدیریت پویا و اقتصاد دانش‌بنیان» با محوریت تولید و اشتغال‌زایی امروز، ۲۳ اسفندماه به میزبانی دانشگاه پیام‌نور مرکز کازرون به صورت برخط برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس طی ارتباط تصویری در ابتدای این همایش گفت: مقام معظم رهبری از سال ۸۹ کلید واژه اقتصاد دانش‌بنیان را مطرح فرمودند و در سال ۱۴۰۱ آن را به شعار سال تبدیل کردند.

محسن جاجرمی‌زاده افزود: اقتصاد دانش‌بنیان افزایش قدرت سیاسی، نفوذ فرهنگی، کاهش اثر تحریم‌ها، رشد علمی و کاهش وابستگی ثروت حاصل از فروش نفت و گاز را به همراه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: مدیریت پویا در واقع بررسی نسبت بین درون و بیرون سازمان است که وضعیت سازمان را در محیطی پویا و پیچیده برای تعالی سازمانی دنبال می‌کند.

دبیر علمی این رویداد علمی نیز در این همایش،‌ تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش را ۲۵۰ عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۰ مقاله انتخاب و برای ارائه به مخاطبین برگزیده شد.

محمد تقی امینی افزود: استقبال از ارسال مقالات به این همایش بیانگر علاقه جامعه دانشگاهی به این موضوع است و در تلاش هستیم مقالات دریافتی در پایگاه استنادی علوم و فناوری جهان اسلام نمایه شود.

دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: مدیریت پویا، رویکردی است که اجازه می‌دهد تا با تغییرات سریع و پیچیده محیط کسب و کار، به صورت موثر مواجه شویم و این رویکرد، ما را قادر می‌سازد تا به جای واکنش به تغییرات، آن‌ها را پیش‌بینی کنیم و با آن‌ها همگام شویم.

خلیل صفری یادآور شد: اقتصاد دانش‌بنیان نیز مفهومی است که بر این باور استوار است. دانش و اطلاعات می‌توانند به عنوان یک منبع اصلی رشد اقتصادی عمل کنند. در این نوع اقتصاد، دانش و تکنولوژی های نوین، نقش محوری در توسعه و رشد دارند.

سرپرست دانشگاه پیام نور کازرون هم در این همایش گفت: ۱۵ محور علمی تولید و اشتغال، ۲۴ محور اقتصاد و ۲۴ محور حوزه مدیریت در این همایش مبنای دریافت مقالات قرار گرفته است.

میثم جعفری‌پور اظهار کرد: موسسه سیویلیکا، پایگاه استنادی علوم وفناوری جهان اسلام، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و بسیج مهندسین صنعت و معدن در برگزاری این رویداد علمی مشارکت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۱۲-۲۳ ۱۸:۲۳

سلام بسيار مناسب تر هستش كه دانشگاه هاي پيام نور در مركز استان ها فقط با دانشگاه هاي دولتي ادغام كه در مركز استان هستند ادغام شوند لطفا اين خواسته را به مسعولين و وزارت علوم بگوييد تا انجام شود .باتشكر