• چهارشنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: فرهنگ عمومی
  • کد خبر: 1402122316755
  • خبرنگار : 71635

وزیر ارشاد: مصلای‌ امام خمینی(ره) باید به تفرجگاه مومنان تبدیل شود

وزیر ارشاد: مصلای‌ امام خمینی(ره) باید به تفرجگاه مومنان تبدیل شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به برخی اقدامات این وزارتخانه در سال جاری، تاکید کرد: مصلای امام خمینی (ره) باید به تفرج‌گاه مومنان تبدیل شود و فضای معنوی بیشتری برای آن‌ها آماده باشد.

به گزارش ایسنا، محمدمهدی اسماعیلی در دیدار با کارکنان وزارت فرهنگ که پس نماز جماعت امروز برگزار شد، گفت: در سال ۱۴۰۲ در مدیریت حوزه فرهنگ فضای خوبی را تجربه کردیم، در حالی‌که در سال گذشته با فتنه‌ترکیبی دشمن درگیر بودیم.

او با بیان این مطلب، افزود: سال ۱۴۰۱ همه شاهد بودند که دشمن چگونه به دنبال تعطیل کردن همه فعالیت‌های کشور به‌ویژه فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر بود و برای تعطیلی و به عقب بردن فرهنگ و هنر کشور هر اقدامی کردند. اما خوشبختانه با ایثار مردم و شهدای امنیت و همچنین رهبری رهبر انقلاب وضعیت به حالت عادی برگشت.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۲ در همه بخش‌ها فعالیت‌های فرهنگی و هنری با تراز خوبی پیش رفت، اظهار کرد: جشنواره‌ها و برنامه‌هایی که سال‌های زیادی تعطیل بود دوباره فعال و مجموعه جشنواره‌های جدیدی هم به سبد رویدادهای فرهنگی اضافه شد.

او ادامه داد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ فضای پرنشاطی در بخش‌های مختلف شامل حوزه‌های نمایشی، سینما، کتاب و فعالیت‌های قرآنی ایجاد شد.

وزیر فرهنگ افزود: امیدواریم در سال پیش رو بتوانیم بخش دیگری از برنامه‌های تحولی مدیریتی را اجرایی کنیم.

وی گفت: از ابتدا سهم حوزه فرهنگ و هنر کم در نظر گرفته شده و در این‌ حوزه به قدری عقب‌ماندگی داریم که هر چقدر تلاش شود باز هم کم است ولی هدف دولت مردمی جبران عقب‌ماندگی‌ها است‌.

اسماعیلی درباره برگزاری نمایشگاه قرآن، افزود: روز اول سال جدید نمایشگاه قرآن افتتاح می‌شود که شبکه قرآن و همه شبکه‌های صداوسیما در اختیار این نمایشگاه است.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی او تاکید کرد: مصلای امام خمینی (ره) باید به تفرج‌گاه مومنان تبدیل شود و فضای معنوی بیشتری برای آن‌ها آماده باشد.

اسماعیلی تاکید کرد: امسال همچنین شاهد یک اتفاق مبارک در وزارتخانه بودیم که میزبانی از شهید گمنام عالی‌مقام بود و باید قدر این حضور شهید را در مجموعه بدانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha