• پنجشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ / ۰۰:۳۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402122417110
  • خبرنگار : 50549

برپایی نمایشگاه قرآن محلات از نیمه دوم رمضان در مشهد

برپایی نمایشگاه قرآن محلات از نیمه دوم رمضان در مشهد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد از برگزاری نمایشگاه قرآن محلات در پارک‌های منتخب شهر در نیمه دوم ماه رمضان خبر داد.

محمدرضا قلندرشریف، شهردار مشهد شامگاه ۲۳ اسفندماه، در افتتاحیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد اظهار کرد: خوشحالیم که میزبان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مشهد هستیم و امید است در ایام بازگشایی، زائران و مجاوران بهره لازم را از این نمایشگاه ببرند.

وی افزود: در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اقدامات خوبی در حوزه قرآن انجام شده است، همچنین موضوع مسجد محوری از موضوعات مورد پیگیری شورای اسلامی شهر مشهد است.

شهردار مشهد ادامه داد: راه درمان تمام بیماری‌ها از جمله بیماری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... در قرآن کریم است و نظام اسلامی نیز بر اساس فرهنگ قرآنی مستحکم شده است.

قلندرشریف اظهار کرد: امسال بهار قرآن با بهار طبیعت یکی شده و استقبال از بهار در شهرداری مشهد نیز بر این اساس است، لذا برنامه‌های استقبال از بهار شهرداری با محوریت ماه رمضان و عید نوروز است که شب‌های قدر و مراسم عید فطر و سایر برنامه‌های مختلف با محوریت نوروز را در بر می‌گیرد.

وی گفت: ما در نیمه دوم ماه رمضان نمایشگاه قرآن محلات را در پارک‌های منتخب شهر برنامه‌ریزی کرده‌ایم، جشنواره نسیم قرآنی در مساجد و پارک‌های منتخب شهر با حضور قاریان برجسته برگزار خواهد شد؛ همچنین برنامه انوار ملکوت را در مساجد حاشیه شهر با حضور قاریان بین‌المللی اجرا خواهیم کرد.

شهردار مشهد بیان کرد: با استفاده از هزار المان که برخی از آن‌ها با محوریت قرآن و ماه رمضان تولید شده‌اند در سطح شهر برای ایجاد شهری با نشاط هدف‌گذاری کرده‌ایم.

وی گفت: برگزاری جشنواره نور در پارک کوهسنگی در وسعت ۶ هکتار به صورت موضوعی با محوریت ماه رمضان و مناسبات نوروز و رمضان است و ۴۰ موضوع در  جشنواره نور با موضوعات تاریخی و مذهبی طراحی شده است.

قلندرشریف ابراز کرد:  برگزاری جشنواره گل از ۲۹ اسفند پیش‌بینی شده و امید است برنامه‌های استقبال از بهار مورد قبول زائران قرار گیرد و سفر خوبی را برای این عزیزان به ارمغان آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha