• شنبه / ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402122618254
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی نیکوکاران در گلریزان امدادگران عاشورای کاشان

کمک ۲۰۰ میلیارد ریالی نیکوکاران در گلریزان امدادگران عاشورای کاشان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری امدادگران عاشورا کاشان گفت: سرطان در نظام سلامت از سخت‌ترین بیماری‌ها محسوب می‌شود و افزایش آمار مبتلایان به سرطان و کاهش سن آنها نگران کننده است، بنابراین پیشگیری از بیماری و انجام غربالگری باید بیش از پیش توسط مردم جدی گرفته شود.

سید محسن تمدنی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: قیمت داروهای سرطان نسبت به سال‌های قبل افزایش پیدا کرده است که اگر نیکوکاران برای کمک اقدام نکنند، بیماران نمی‌توانند همه هزینه‌ها را پوشش بدهند.

وی تصریح کرد: نیکوکاران منطقه کاشان و آران و بیدگل در جشن گلریزان مؤسسه رومیکا، مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال برای کمک به تأمین درمان بیماران مبتلا به سرطان کمک کردند که اگر چه مبلغ بالایی است، اما هزینه درمان بیماران، بیشتر از این رقم است.

مدیرعامل موسسه نیکوکاری امدادگران عاشورا کاشان، افزود: پیشگیری، تشخیص، غربالگری و درمان چهار محور اساسی کنترل سرطان است که غربالگری و تشخیص زودهنگام، مهم‌ترین رکن نجات جامعه از افزایش سرطان است که از سال ۹۸ طرح یکشنبه‌های صورتی را با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای شناسایی مبتلایان به سرطان در محله‌های مختلف اجرا می‌کنیم.

تمدنی تأکید کرد: مردم به واسطه هراس از سرطان حتی از انجام غربالگری خودداری می‌کنند، در حالی که با شناسایی به موقع، این بیماری هم قابل درمان است. بنابراین از همه رسانه‌ها دعوت می‌کنیم برای روشنگری و آگاهی شهروندان به خصوص گروه سنی بالای ۴۰ سال، اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: اطلاع رسانی به مردم برای غربالگری سرطان را به شیوه‌های مختلف پیگیری می‌کنیم که همایش دوچرخه‌سواری با همکاری آموزش و پرورش و هیئت دوچرخه‌سواری اداره ورزش و جوانان کاشان با حضور ۵۰۰ دوچرخه‌سوار در خیابان‌های اصلی کاشان از جمله برنامه‌ها بود.

مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری امدادگران عاشورای کاشان، گفت: کوه‌گشت خانوادگی با شرکت دو هزار نفر از شهروندان در مسیر آبشار جزه با همکاری هیئت‌های کوهنوردی کاشان و آران و بیدگل و شهرداری کاشان از جمله برنامه‌هایی است که با هدف ترویج سبک زندگی سالم و توسعه فرهنگ ورزش اجرا شد.

وی تصریح کرد: طرح «اهدای یک نفس به یک بیمار»، طرحی بود که در نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران اجرا شد که در این طرح به جای اهدای تاج گل به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، تندیس شادباش رومیکا برای حمایت از درمان بیماران مبتلا به سرطان اهدا شد که ۲۰۰ تندیس به ۱۴۶ غرفه تحویل داده شد.

تمدنی گفت: موسسه نیکوکاری امدادگران عاشورا کاشان(رومیکا) در نمایشگاه بین‌المللی فرش تهران، غرفه‌ای برپا کرده بود و شرکت‌کنندگان را با ضرورت غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان آشنا می‌کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha